túlmisztifikált barfozás

Mielőtt bárki azt hinné, ez a post arról fog szólni, hogy milyen arányokat kell tartani ha a  nyersetetés mellett teszi le a voksát valaki, el kell, hogy keserítsem. Rengeteg szuper cikk van erről fent a neten (pl IDE kattintva kaphatsz sok anyagot szakértőtől) így ezt a témát hanyagolnám. Most inkább arról szeretnék mesélni, hogyan is lehet ezt az életformát egyszerűen kivitelezni. 
Egy goldenes csoportban hétről hétre megújuló téma, hogy mivel etessenek. Nem vagyok egy véresszájú Barfos, aki mindenkit meg akar téríteni, de el szoktam mondani, hogy nyers hússal, csonttal és zöldségekkel etetek. Számtalanszor nekem szegik a kérdést, hogy ez mennyire bonyolult, és hogyan lehet megoldani több kutyával nyaralásnál. Ebben "viszonylag" nagy tapasztalatom van, nem csak Európát járom nyerses kutyákkal, és sokszor nem egyel, nem kettővel, hanem sokkal többel, ugyanis az általam felvezetett, de nem nálam élő kutyák közül sokan szintén nyersesek. Mi több, még Panamáig utazva is sikerült megoldanom az utazást BARFos kutyával. 
Ha a kutyánk panzióban marad amíg mi elutazunk:
Ez a viszonylag egyszerűbb helyzet, hiszen egyre több panzió vállal ma már nyers étrendes kutyákat is. Nekem a srácok a 7dogs kutyapanzióban szoktak nyaralni Gyálon, ha nem tudom magammal vinni őket, nyugodt szívvel ajánlom ezt a panziót. 
Ha velünk jönnek:
Natures menü kiváló megoldás lehet, ha nem akarunk, vagy nem tudunk nyers húst vinni magunkkal. Teljes értékű, párolt, vagy fagyasztva szárított húsból, rizsből és zöldségekből álló menü.  
Viszont, ha tudunk hűtőtáskát vinni esetleg magunkkal, akkor a Mush menü egy kiváló opció. Ez egy szintén komplett menü, ám itt a nyers hús fagyasztva van csomagolva. Roppant egyszerű csak kikapkodni pár golyót a kutyánknak, még ha picit fel is olvad az utazás alatt, akkor sem fog mindent beborítani a büdi húslé. 
Ha egy kicsit több időt is tudsz fordítani nyaralás alatt a kedvenced menüjének összeállítására, akkor ledarált húsok, és csontos húsok is elérhetőek a piacon. Ezekből sem ömlik úgy a húslé ki, mintha mi magunk csomagolnánk, illetve helytakarékosan lehet pakolni őket azáltal, hogy darálva van a husi. Csontos hús kiegészítésként én tojáshéjport is szoktam vinni, illetve zöldikét (én otthon is ezt adom a srácoknak, az már végképp nem fér az időmbe, hogy zöldségeket is aprítgassak nekik). Ha esetleg úgy gondolom, másnap nem biztos, hogy tudok boltba rohanni húsért, olyankor szoktam vagy a recepciónál könyörögni, hogy tegyék be a csomagjaimat a fagyóba, vagy a minibárba teszem őket - amióta nem általam csomagolt húsokkal rohangálok sokkal kevésbé kell attól félnem, hogy a takarítónő szörnyethal a minibárt kinyitva, vagy nekem kell órákon át takarítgatni). 
Sokaktól hallom, hogy több kutyával LEHETETLEN Barfozni egy nyaralás alatt. Ezeken nagyokat szoktam mosolyogni, miért gondolja azt mindenki, hogy csak az itthoni megszokott hús a tuti? Magunknak se szoktunk több tonna ételt szállítani nyaralásra, eddig még nem jártam olyan helyen (pedig Ukrajnától kezdve USA-n át Panamáig sok helyen jártam), ahol ne tudtam volna húst venni a kutyáknak. Darált marhahús, máj, zúza, csirke szinte mindenhol kapható, így nem kell egy fagyasztóládát a kocsi után kötni és úgy nyaralni.
Ez ellen sokan érvelnek, hogy nem tudják milyen a minősége a húsnak.... miért, a tápokban lévő hús (már, ha van) minőségét ismerjük? Én fél karomat tenném rá, hogy sokkal rosszabb minőségű húsok kerülnek bele mint amit emberi fogyasztásra veszünk, és nem fog a kutyánk belehalni, ha picikét kevésbé extra minőségű húst kap egy hétig. 
Egyébként, mivel jogsim nincs (MÉG), előfordult már jó párszor, hogy tömegközlekedtem A-ból B-be, volt, hogy 3 napos traininghétvégére utaztam, és bizony, ott is nyersezett Ian - előre csomagolt darált husit. Innentől kezdve, szerintem semmi sem lehetetlen. 
Nem vagyok álszent, előfordult már, hogy nem tudtam megoldani valamiért a Barfozást az elmúlt pár évben - és a Natures menü még nem volt elérhető -, olyankor igyekeztem valami jobb minőségű tápot választani... és még egy kutyám sem halt bele ebbe, kóros hasmentést sem kaptak tőle. Nem minden kutya bírja ezt a gyors váltást, de nekem szerencsém van. Szerintem mindent meg lehet oldani, csak akarni kell. Örülök, hogy kicsit kevesebb szenny-anyagot viszek be a kutyáim szervezetébe, persze egy idilli világban csak vadhúson élnének ők is, és én is (persze általam elejtett vad húsára gondolok :-) )​. 
Úgyhogy, mi a következő kifogás a BARF étrenddel? 
Picture

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések