Első két hét egy munkalabival – amire számítottam és a valóság

 Szóval, eldöntöttem, a kis sötétebb színű kiskutya jön hozzánk, felé húzott a szívem. Kiderült, a pénteki óráim online lesznek, így azonnal írtam Andikának, elmegyek még aznap a kicsiért. Bevallom őszintén, picit paráztam. Milyen lesz az első éjszaka? Végigsírja? Mennyi ideig kell nevelgetnem arra, hogy szobatiszta legyen? Eddig minden kutyám első pillanattól az volt, de hát lehet csak mázli? Mi van, ha annyi energiája lesz, hogy nem bírok vele? Láttam én már munkalabit lebontani a falat…

Hazaszaladtam, összeszedtem a kiskutya dolgait amit vinni akartam, boksz, vetbed, Andiék ajándéka. Peti is behuppant mellém, nálunk volt Anna pár napot, így ő is jött Matcháért. Bő egy éve megfogadtam, hogyha lesz egy szuka kutyám, Matcha lesz a neve. Tetszett a hangzása és amúgy is matchatea függő vagyok (kb egy éve nem is iszok kávét). Szeretem amit jelent kulturálisan, harmóniát, tiszteletet, tisztaságot, szeretem amit a matchatea ad számomra, energiát, kiegyensúlyozottságot és nyugalmat – pont ezeket az értékeket, energiákat szerettem volna kapni a kiskutyámtól is. Törzskönyvi névként a Grouse-ra esett a választás, egyrészt, mert apai ágon felmenője a kiskutyának FTCh Styperson Grouse másrészt az apróvadvadászat lege a grouse vadászat. Ha csak egyet kívánhatnák, az az lenne, hogy jussunk el a kicsi Matchával egyszer egy ilyen vadászatra a skót felföldön.



Beszélgettünk kicsit Andiéknál, csináltunk egy Tiktok videót a Farkaskonyha oldalára majd megindultunk haza. Egy hangja nem volt a kiskutyának hazafelé, csak ült a lábam előtt, fejét a kezemre hajtotta. Otthon elsőként kicsit bizonytalan volt, aztán gyorsan feloldódott és bújt hozzám. Az éjszaka alatt egy hangja nem volt, ahogy letettem a boxba, úgy aludt utána reggelig.



Reggel megírtam az ömlengésem Zsoltiéknak milyen szuper éjszakánk volt, és egy kis angyal ez a kutya. A válasz az volt, hogy még csak meg van szeppenve, majd ha feloldódik akkor kisördög lesz. Hát, hiába vártam de miután feloldódott sem történt hatalmas változás az életünkben. Ha éjszaka pisilnie kell, akkor hallottuk csak a hangját, egyébként alszik, vagy ha épp unatkozik akkor elrágcsálja vagy dobálja magának a kis fadarabkáját amit még Andiéktól hoztunk.


Rettentő gyorsan tanul, pár nap után elkezdtem klikkerre kondicionálni, majd elkezdtük az ült és a feksziket. Vág az esze, mint egy borotva, a fekvésnél majdnem azt tanítottam meg neki, hogy az asztal alá kell befeküdni. Úgyhogy gatyát fel kell kötni, nagyon fogékony mindenre. Igyekszem nem túltolni, túl gyorsan haladni, megfogadtam, hogy max heti 1 trükk. Egyébként naponta 2-3x gyakorlunk, mindig pár percet, hogy tuti ne unjon rá semmire. Iszonyatosan pörög, de mindemellett szépen tud koncentrálni és türelmes. Ha valamiért rászólunk, azt többet nem nagyon csinálja. Amihez még hozzá kell szoknak, az a softsága. Eddig mindig elég domináns, keményfejű kutyáim voltak, akik mellett ha a másikra rászóltam semmi baj nem volt. Matcha azért igencsak magára veszi ha a fiúkra ráförmedek, vagy épp picit feszültebb vagyok. Még szerencse, hogy mostanság nagyon jól kezelem a stresszt és a fezsültséget, így nem frusztrálom őt feleslegesen.



Első naptól nagyon szépen megtanulta, hogy nem ugrálunk összevissza amíg készítem a vacsit

A fiúk egyébként eléggé semlegesek vele. Ian mellé szeret odabújni, néha rágcsálja őt is Matchi, de általában tiszteli a nagy fehéret. Döncivel ellentétben nagyon kemény a kiscsaj, tépi, rágja, és már most a kicsi marad fent többször. Érdekes látni, Iant mennyire komolyan veszi (pedig sosem bántotta) ha ő rászól akkor hátravágja magát, míg Döni… Hát, még jó, hogy járok vele futni, mert így tud menekülni előle.

A héten Petinél volt bent az irodában, mert én a vadászati világkiállításon dolgozom egy kísérőrendezvény lebonyolításában, és nem akartam otthon hagyni a pöttömpanát. Kicsit féltem, hogy fogja bírni a sok-sok órát bent az irodában (van nagy udvaruk, kevesen dolgoznak bent, és a lányok amikor járnak ki cigizni mindig kiviszik Matchit) de általában fel sem szokott tűnni senkinek, hogy bent van egy 10 hetes pupper.



officedog

Egyelőre még hihetetlen, hogy 3 kutyám van, végre lett egy munkavonalú labradorom. Imádjuk, és tényleg egy igazi kis angyal. Persze, benne van a rosszaságban, nem kell félteni, de az, hogy 1-2 botot megrágcsál, nem a világ vége. Ha meg kellett volna terveznem az álomkutyám, egyelőre pont ilyet álmodtam volna meg.


 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések