Kiskunfélegyháza CAC - 2014.04.27.

Hűha, kicsit nehezemre esik összefoglalni ezt a napot. Na, de kezdjük is az elejétől, a készülődés napjától, szombattól. Nyolckor terveztem felkelni a sok tanulnivaló és Ian fürdetése miatt, de ez kicsit eltolódott, így fél 11kor fogtam neki megfürdetni a kicsi fiút, aki már nem is olyan kicsi. Másfél óra eredménye, egy csillogó villogó, illatos vizes száguldozó kutya, valamint egy csurom vizes Ingrid (aki belement a kádba miközben Iannek könyörögtem, önkéntesen, hiszen vele miért nem foglalkozom?!) valamint egy még vizesebb és szőrösebb én, a ruhámból facsarni lehetett a vizet. Mártival megegyeztünk, szél és nap szárította kutyákat viszünk a kiállításra, nem bajlódunk. A szuper kozmetikusunk, Kerti Borbála sajnos nem ért rá, így nem volt aki megcsinálja ezt a "piszkos munkát" (én szívesen csinálnám, ha nem itthoni hajszárítóval és fürdőkádba kéne csinálni ami után a hátam olyan mint egy 90 évesnek).

Mire elindult Kecskemétre apához már meg is száradt többé kevésbé a mackó, csak egy hátizsákkal indultam neki a kis utunknak. Összefutottam közben egy kedves ismerőssel, ennek köszönhetően majdnem lekéstem a buszt (ami késett 10 percet)... Igaz hogy majdnem szomszédok vagyunk, de hát, olyan ritkán találkozunk :)
A buszon külön helyet szabott meg a sofőr, leellenőrizte van-e oltásink, ürülékszedő zacskónk, illetve még azt is megkérdezte, nem bolhás-e a kutyám.... De, sőt tetves is!

Hangával elméletileg egyszerre ért be a buszunk, gyakorlatilag negyed órát várt ránk, majd elmentünk egyet fotózkodni Kecskemét főterére.
Apáék is végeztek a templomban (húgom elsőáldozás előtt áll) irány haza, ahol hatalmas adag spagetti betermelése után megnéztük a szokásos filmünket, a Lány és a farkast, majd aludtunk mint a bunda, Ian néha felkeltett (no meg Hangát is egy hatalmas puszival), de nem volt semmi baleset, vagy komolyabb mozgolódás.



Másnap fél 9-re jött értünk Pisti az Ikrekkel, akikkel most el kell dicsekednem nektek, bár abszolút nem az én érdemem, mégis nagyon izgultam és szorítottam előző nap. Szombaton képességvizsgáztak és tenyésszemléztek, a képességvizsgát maximum pontosra teljesítették!!! Nagyon nagyon büszke vagyok rájuk, azt hiszem megmutatták, hogy nem csak kiváló kiállítási kutyák, de remek munkakutyák is! Csak így tovább Ikrek és Pisti!

Minden probléma nélkül odataláltunk a kiállításra, bejáratnál Lacika odaadta nekem Jodyet a törpe schanuzert amit nekünk kellett felvezetni aznap, Ő nem tudott ottmaradni.
Németeket lecuccoltuk, megsimiztem Chelseat, aki nem lett kiállítva, csak elugrott István vele, majd pontban az előírtak szerint megkezdődtek a bírálatok. A körünkben Kardos Vilmos úr bírált, aki az első osztálygyőztes cím kiadása után meglepetten nézett ránk, ugyanis a kis retrieveres csapat lelkes tapsolásba kezdett, majd megkérdezte, hogyhogy lát ilyet kicsiny hazánkban, és hogy ennek hogy örül. Azt hiszem a goldenes ringnél meglepően jó hangulat volt, barátias, kedves, családias légkör.
Találkoztam a La Scale csapattal, Laurával, Krisztiánnal, Adrival és a csodálatos spancikkal, végre jobban megnézhettem Juant, aki mindig is nagy kedvencem volt.
Valamint Kittivel is összefutottam, aki most nem aussiekkal, hanem cavierekkel jött.

Majdnem későn vettem észre, hogy mi következünk Iankével, Márti még pont be tudta fésülni a fiúcskát. Nagyon, nagyon szépen ment végig, csóvált, vigyorgott, állt freeben, és ahogy akartam. Nagyon nagyon örültem neki, ugyanis Romániában nem volt valami sok kedve az egészhez, most már kezd alakulni (mondjuk Románia óta nem is gyakoroltam vele... lehet ez a titka? Jó, ezt ne úgy értsétek, hogy nem érekel a ringdresszúra, de a kutyám sokkal nagyobb lelkesedéssel dolgozik, és viselkedik a ringben, valamint mivel pöttöm kora óta gyakorolom vele, a "vérében van".)




Hanga jött szólni, hogy Jodye még mindig nem került sorra, így rohantam át vele a snacis ringhez, ahol még bőven volt időnk. Köszöntem Zolinak és a Halasi Pásztor kutyáknak, és nagy meglepetésemre találkoztam Vladoval is, a szerb schnauzeres barátunkkal, valamint Tijaval, akivel a nagy szerbiai junior handler versenyen harmadik lettem.

Kicsi Jodye nagyon jól viselkedett bent, igazából mintha világ életünkben együtt dolgoztunk volna. Állt, mozgott, figyelt végig. Tündéri kiskutya volt bent is. Majdnem nem kapta ki a fajtagyőztes címet, mivel egyedül volt, nem tudta a bíróúr kihez hasonlítani... Jaj, azt hiszem nem lettem volna túl boldog. Végül csak-csak kikapta, a bírálati lapon csupa szép dolog volt egyébként.


Ikrek még várhatott kicsit a sorára, addig megnéztem ahogy Márti Shalldonja megnyeri a fajtagyőztes címet, valamint a labi bírálat kis részét néztük Pistivel. Beszélgettem Petrával, és a friss diplomás Sipivel, no meg szivemcsücske Hannát is láttam.
Időközben megérkeztek a Koncz Kislányok is, akik még mindig irtó aranyosak.

Flippike egész jól feloldódott, végre volt ringünk mozogni a ringben. Imáááádom ahogy fut ez a kutya! Megkapta a HPJ-t, ezzel teljesítette a Hungária Junior Champion cím feltételeit
Fruzsiéknál fiatal szukában hármas konkurencia volt, ahol hosszas bírálat után mindenki kitűnőt kapott cím nélkül.



Átpakoltunk a BIS ringhez, egész csapat, Mondi Móniék, Koncz család, Farkas család és a sok sok kutya.
A Best in Showt ismét percre pontosan, fél kettőkor elkezdték. A junior handlerek első korosztályában két általam "érdekelt" ember is indult, Anna Wyattal és Dorka Jodyeval. Nagyon ügyesek voltak mind a ketten, a dobogó első két fokát ők foglalták el.

Majd következtünk mi, az idősebb korosztály. Hanga is Wyattal ment, én pedig azt hiszem nem mondok újdonságot azzal, hogy Frucsekkel. A és b terv megvolt, ha fél akkor hagyom az egészet és eljátszadozom vele bent, de mindenképpen ki akartam venni belőle az előző bírálat feszültségét. Azt hiszem, sikerült is, tökéletesen állt, futott, imádtam vele minden pillanatot bent. Egyszerűen valami fantasztikus ez a kutya, tényleg. Úgy érzem, vele találtam meg eddig leginkább a közös hangot, van még mit csiszolni mind a kettőnk alakításán, de az biztos, sosem éreztem még ilyen köteléket egyik "csak felvezetett" kutyámmal sem.
Őszintén nem is figyeltem ki hogy ment, csak arra milyen cuki szemekkel néz rám Frucsek. A mosoly, amit olyan sokszor hiányolnak a ringben, most azt hiszem megvolt. És pont ilyen öröm volt az első helyezés is... Imádtam!


A tápot alig bírtam kicipelni a ringből (15 kg-s tápot kaptunk, és hatalmas kupát! Azt hiszem, néhány CACIB megirigyelheti ezt) ahol végül Pisti átvette tőlem a kaját meg Fruzsit én meg rohantam Ianért, ugyanis mentünk tenyészcsoportba, ahol első helyezést értünk el. Nagyon jó volt a Tikotta csapatot együtt látni, Connor, Wyatt, Ian, Zoya és Mayday ♥


Ismét nem sok időm volt lazsálni, vettem elő Jodyet, és fésültem be. Közben minden körben volt kit megtapsolni, legszebb magyar fajta Nyájas, Az a Nyájas, a Varga család Nyájasa lett, legszebb Félegyházi Kutya Wyatt, valamint több másik ismerős is szerepelt, akiknek mindig hatalmas tapssal és sikítozással örültünk.

Jodye nagyon nagyon ügyes volt az egész napos strapa után is, Siklósi Béla bíróúr szűkítette az aznapi kiállítás legnagyobb konkurenciájából (kb 20 kutya volt)

Kis pihi, ujjongás, örömködés, Shalldon fajtacsoport győzelme, majd Flippel mentünk a Junior Best In Showba. A Tapsnál kicsit megijedt, de egyébként nagyon nagyon ügyes volt. Valami fantasztikus ahogy a kutya nyújt és fut.

A serlegek gyűltek csak gyűltek a nap végéig, mi fáradtunk, vörösödtünk a naptól, de egyre boldogabbak lettünk. Négy órára végeztünk, fotózkodtunk egyet, aztán indultunk haza.

Kicsi csapatunk eredményei:
Tikotta Pole Position "IAN" kitűnő 2/3 fiatal osztályban, 12 hónaposan bíró: Kardos Vilmos
Jodeye Astronaut kitűnő 1, CAC, Best of Breed, fajtacsoport 6-os szűkítés, növendék osztályban 15 hónaposan bíró: Rauhoffer Viktor, Siklósi Béla
Malomközi Fifi "FRUZSI" kitűnő, fiatal osztályban, 12 hónaposan bíró: Sanja Moncilovic Bognic
Malomközi Flipp kitűnő 1, HPJ, Junior Best of Breed, Best Opposite Sex  fiatal osztályban, 12 hónaposan, bíró: Sanja Moncilovic Bognic
ezzel teljesítette a HUNGARIA JUNIOR CHAMPION cím feltételeit

kutyáink a Best In Showban is szépen szerepeltek:
Tikotta tenyészcsoport 1. helyezett lett bíró: Gröschl Ferenc
Malomközi Fifi "FRUZSI"-val első helyezett lettem junior handlingben!!!! bíró: Csigai Gabriella


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések