amikor egy 6 éves álom valóra válik

 2015 áprilisa. Életem első Working Testje. Álltam a Babos Major bejáratánál a Szigetközben a kis showkutyámmal és azt sem tudtam, merre vagyok arccal előre. Kicsit párás volt a levegő, de szépen sütött a nap. Ahogy oldalra néztem, megláttam egy hölgyet egy sárga kutyával az oldalán. Le sem vette a gazdájáról a szemét a kutya, póráz csak díszként volt rajta. Mások ezen hónapokat dolgoznak, hogy ilyen lábnálkövetésük legyen feladat közben a kutyának, ez a kiskutya, pedig így sétált. Én is ilyet akarok…

Túl voltunk a feladatok többségén, amikor a már reggel látott hölgy a sárga labradorjával odajött a feladathoz. Akkor már tudtam ki ő, a rendezvényt szervező klub egyik elnöke, Böszörményi Andrea, a kutyája pedig Brookbank Corncrake volt. Amikor elindult a kutya leesett az állam. Gyors volt, stílusos, de egy rövid sípszóra figyelt handerére. Sosem lesz munkalabim, de ha igen, akkor ilyen kell! Fogalmazódott meg bennem.

Persze, mire hazaértem már átbújtam a weblapjukat, a kutyáikat, és egyre inkább kezdett mocorogni az agyamba, hogy nem lenne olyan rossz egy munkalabi… Megnéztem rengeteg videót, könyveket bújtam, weblapokat olvasgattam.

Teltek a hónapok, és egyre biztosabb voltam a dolgomban. Szeretnék még egy kutyát, és az munkalabi lesz, méghozzá Brookbank! Tetszett, ahogy dolgoznak, tetszett ahogy kinéznek, hogy küllemben is labradorként néznek ki, van bennük szubsztancia és az anatómiájuk is tök jó. Mindemellett kedves, jó idegrendszerű kutyának tűntek.

2016 nyarára jutottam odáig, amikorra már több rendezvényen is túl voltam, hogy eljött az idő, írok Andiéknak. Addigra már ismertük egymást, egész jóban is voltunk. Minél több kutyájukat ismertem meg, annál biztosabb voltam a dolgomban. Napokig nem aludtam, a nyári gyakorlatomat töltöttem épp, amikor leküzdve az izgulásom, és nagy hányinger közepette írtam egy üzenetet nekik, hogy szeretnék tőlük kiskutyát.

Azt hittem, elájulok, amíg nem válaszoltak! Mi van, ha nem akarnak adni? Mi van, ha túl kis ember vagyok ahhoz, hogy Brookbank kutyám lehessen. Hiszen ritkán van alom náluk, és annyira jó vonalakkal dolgoznak!

Pár óra elteltével megjött a válasz, miszerint nagyon szívesen adnak majd kiskutyát, de nem tudják mikor lesz a következő alom, talán az év végefelé, Brookbank Butterfly-t tervezik fedeztetni.



Kicsi Fly, napra pontosan 5 éve készült a kép

Nagy izgalom kezdődött, beavattam anyukámat is, böngésztem a vonalakat. Voltam egy Field Trialon, ahol nem más nyert, mint Brookbank Corncrake, Maggie. Ez egy égi jel, hogy jól döntöttem, pedig igyekeztem nyitott szemmel járni és más kennelek kutyáit is nézegetni, de valahogy mindig ugyanoda jutottam vissza. Eljött a nagy nap is, befedeztették kicsiFly-t, majd kiderült, vemhes is. Emlékszem, Annával ültünk egy spa-ban, amikor jött az üzenet. Megszületett az „E” alom, de sajnos nem annyian, hogy én is kapjak kiskutyát.

Hát, ismét várhattam. Lelkesedésem nem csökkent, haladtam az egyetemmel, elköltöztem albérletbe, sínen volt az életem. Aztán jött egy csavar, Pestre költöztem és Petivel megismerkedtem. Ingáztam Pest és Fvár között, autóm nem volt, és egy Pesti belvárosi kis lakásban éltem Iannal és egy pulival. Hát, így született 2019-én az „F” alom Andiéknál, ahol már jutott volna nekem kiskutya. Álmatlan éjszakák után azonban meghoztam a nehéz, de jó döntést: most nem tudom elhozni a kiskutyát, egyszerűen nem lenne felelősségteljes a döntés.

Teltek múltak a hónapok, Petivel a kapcsolatunk olyan szintre lépett, hogy összeköltöztünk, és közben jogsim, autóm is lett. Ám még mindig egy kis lakásban éltünk, két kutyával. Andiék szóltak, hogy tüzel Roxy, hamarosan fedeztetik.



Roxy és Earl

Mi  a franc legyen? 5 éve állok sorba a kiskutyáért, ez a nagy álmom, van két nyugdíjas kutyám, szeretnék újra aktívan kutyázni. Mondjam megint vissza? Ráadásul pont egy Roxy kölyköt, aki nekem a nagy szerelmem apjával, Earl-el együtt? Nekem ők ketten a kedvenc munkavonalú labradorjaim, imádom a stílusuk, ahogy keresnek, amilyen kitartóak és amilyen jó orruk van. Igazi jó vadászkutyák, mindketten International Field Trial championok. És most ebből a vonalból lehetne kiskutyám… Egy éve kerestünk házat Petivel, de egyszerűen nem találtunk… már kezdtem beletörődni a sorsomba, amikor feldobta Peti, hogy költözzünk albiba amíg nincs ház. Megkezdődött az albivadászat is, ami hasonlóan nehéz volt, mint családi eladó házat keresni. A kiskutyák születéséig adtam időt magamnak, ha lesz addig ház, jöhet puppy, ha nem, nem. Versenyt futottam az idővel, de mivel futásban jó vagyok, így most én nyertem. Találtam házat és ami a mégjobb: kiskutyák is születtek, egészségesen.

Jöhet a kölyök!

A kiskutyák apja egy angol tenyésztésű, nagyon tehetséges kutya, Ftch Troddenmills Full Throttle of Leacaz. A 2019-es IGL-en Diploma of Merit-et kapott. Andiék elmondása alapján egy kedves, magabiztos kutya, küllemre pedig nagyon tetszett.

·         







·        Apuka, Todd

Cseperedett az alom, 2 kan, 2 szuka kiskutya növögetett. Alapvetően kant szerettem volna, de Andi rábeszélt, hogy inkább egy kisszukát vigyek. Hát jó, nekem már mindegy 🙂



Pár órás Brookbank G alom

Teltek a hetek, minden nap nézegettem a videókat róluk (olyan szerencsém volt, hogy Zsolti végigvideózta őket tiktok-ra, itt megtudjátok nézni Youtube is a videókat), olvadoztam, és számoltam vissza a napokat. Mivel nagy parvójárvány tombol épp, így nem mentem meglátogatni őket inkább. 7 hetesek elmúltak már, amikor először meglátogattuk őket Petivel. Andiék rám bízták a választást, mondván annyira jók mindannyian, hogy ők nem tudnak dönteni.

Pffffffff….. Én és a döntések. Nem vagyunk jóban. 🙂 Szerencsére csináltam videókat, így a következő napokban ahelyett, hogy 100%-ban az egyetemre koncentráltam volna, a videókat nézegettem újra és újra.

Az egyikőjüknek nagyon tetszett a vagánysága, kitartása, míg a másiknál az, hogy csüngött az emberen, állandóan körülöttünk volt, és bújt. Nos, melyik legyen? Nem tudtam dönteni, elmentem mégegyszer Andiékhoz, nézegettem őket, gondolkoztam. Már a sötét színű lányka is vagány volt, még nehezebb lett a döntés. Itthon alvás helyett a plafont bámulva gondolkoztam. Mit szeretnék? Mi alapján tudok dönteni? Szimpátia, megérzés. Mindkét kiskutya jó lesz, kiváló az idegrendszerük, egyszerűen nem tudok mibe belekötni. Elgondoloztam, legbelül kinek szurkoltam. A kis sötétebbnek, őt vettem ki először, őt látva dobbant nagyot a szívem. Ő lesz az én kiskutyám.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések