Ezt vidd ha kutyával utazol

 Nemrég belekezdtem egy utazós blogba, és ahogy azon ötleteltem miről is írhatnék eszembe jutott, pár topik, amit ide nektek is írhatnék…. Az első téma, hogyan is utazzunk kutyával? Sokak számára ez nagyon egyszerű, másoknak kevésbé. Én mindig sokkal idegesebb vagyok, amikor kutyát is viszek magammal, hiszen sok dolog nem pótolható csak úgy, egyszerűen.

Hát lássuk az én „Checklist”-emet, ami mindig szem előtt van:

Eu Útlevél / Oltási könyv
Ennek mindig nálad kell, hogy legyen, még egy egyszerű sétán is. Minden utazás előtt 1 héttel leellenőrzöm, rendben van-e minden oltás. Bizonyos országokba kellenek más vizsgálatok is, mint Titer-teszt, vagy extra oltások. A titert sokszor 3 hónappal az utazás előtt meg kell csináltatni, tájékozódj jól előre, nehogy a reptéren szembesülj, hogy vissza kell küldeni a kutyádat, mert nem engedik be az országba.
A Magyar Állatorvosi Kamara oldalán, ITT, tájékozódhatsz a szabályokról.

Szájkosár
Sosem tudhatod, mikor kell esetleg tömeg közlekedni, sosem árt, ha van nálad egy

Kakis zacsi
Ezt nem kell kommentálnom igaz? Bár igen szomorúan látom, hogy mennyire nem divat összeszedni a kutyánk után a „maradékot”, minden kiállításon legalább 1-be belelépek…

Ennivaló
Ha tápozol, most egyszerű dolgod van… Régen mindig plusz egy napnyi tápot vittem, ha valami történne – nem mintha egy kopinapba belehalnának, de azért jobb a biztonság.

Ha Barfozol, mint én, nehezebb dolgod…
Ha csak rövid időre megyünk, pl egy hétvégés verseny, vagy kiállítás igyekszem előtte napokban odaadni a belsőséget, zöldséget, kiegészítőket, hogy csak csontos husit, és színhúst kelljen vinni. Jól lefagyasztva általában szépen kibírja az utazást (egyébként vannak tök jó szövet hűtőtáskák is, nyárra tuti szerzek be) és amint a szállásra érek vágom be a fagyóba.

Hosszabb útra..? Natures Menu

Pocak-mix
Az elengedhetetlen útitárs. Már utazás előtt pár nappal adok a srácoknak, megelőzésképpen. A stressztől, izgatottságtól, vagy a más típusú víztől mehet a pocakjuk – ami általában semmilyen komolyabb problémát nem okoz, kivéve ha pulid van… Na az szívás! Szóval nekem nem egyszer volt már életmentő a Pocak-Mix!

Tál
Amit én mindig elfelejtek vinni…. és nincs idegesítőbb mint műanyag edényeket keresgélni boltokban, vagy a szállodában különböző fura megoldásokat kitalálni hogyan is adj enni/inni a kutyádnak

Víz
Ha már itt járunk… Sok helyen jártam már ahol nem volt ajánlatos a kutyának csapvizet adni (mivel emberi fogyasztásra sem nagyon alkalmas) így egy-két üveg ásványvíz mindig legyen nálad – így megúszhatsz egy jó kis hasmenést…

Extra póráz
Eddig egy pórázom szakadt el, nyaralás közben persze. Azóta mindig van nálam plusz egy póráz...
Picture

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések