2013

Mozgalmas év van mögöttünk, talán eddigi legszebb évem... több mint 30ezer km, több mint 10 ország, és jó pár kiállítás, verseny, vizsga. A legfőbb célom, miszerint tanulni szeretnék teljesült. Rengeteg mindenben fejlődtem az év során, ezért köszönet mindenkinek aki segített és tanított, lehetőséget adott a fejlődésre. No, de lássuk mik is történtek ezalatt a hosszú és mozgalmas év alatt....
Januárt a Vitabull kennelnél kezdtem, habár akkor még nem tudtam, az utolsó alkalmak egyike volt. Rengeteg dolgom lett az év folyamán, és nem volt időm kedvenc bulljaimra. A következő tapasztalatszerzési lehetőség Csöviéknél volt, amikor elvittünk pár kanári szigetekit sétálni, és volt lehetőségem gyakorolni velük. Rákövetkező nap Kiskunhalasra látogattam a Sóstói Vadász kennelbe, hogy megnézzem milyenek is a magyar vizslák. Nagyon megtetszett a fajta, ahogy Csili és Afi kinézett, dolgozott. Akkor még nem is sejtettem, az évben több vizslához is lesz szerencsém.
Következő héten kutyasuliztunk, az NN tanfolyamon vettünk részt Ingriddel, sok hasznos dolgot tanultunk, mint mindig, majd Sophieval az orosz fekete terrierrel gyakoroltam.
Bogyó is megtette szokásos téli nyaralását nálunk, miközben Ingrid ivartalanítódott. Nagyon féltem a műtéttől, de dr.Tóth Anna szakmai tudásának köszönhetően a lehető leggördülékenyebben ment minden.




Február nem is kezdődhetett volna jobban. Ingriddel első helyezést értünk el a téli dogdancing videóversenyen. Ingrid varratai is sikeresen kikerültek, így jöhetett egy nagy kutyasulizás és agility edzés, amin rettentő jól éreztem magam. Kezdeti nehézségeket leszámítva Ingrid szuper volt, repültünk a pályán.
A hónap legnagyobb eseménye a FeHoVa volt, hatalmas előkészületek, szervezkedések. Nem pont úgy sikerült ahogy terveztem, volt nagy sírás, dráma, minden ami kell. Hangával és Klauval aludtunk Edináéknál, Alsónémedin. Pipit, Hannát, Rivert vezettem fel, valamint itt került kezeim közé Frosty is. Valóra vált a nagy álmom, kipróbálhattam Oudry afgánt is. Ezt a találkozót nagyon régóta szerveztük Csillával, végre volt időnk kicsit beszélgetni is, és ezalatt az idő alatt megismertem milyenek is igazán az afgánok. Találkoztam Fehér Flóra barátnőmmel is, így 3 év után végre ideje volt, valamint Blankával is végigbeszélgettünk két délutánt. Sok szép eredmény sikeredett, és sok szuper kapcsolat alakult ki, fantasztikus társaság gyűlt össze a schnauzereseknél, külföldiek, magyarok, mindegy volt ki kicsoda, nagyon tartalmas beszélgetések alakultak ki. Összességében elégedett vagyok, nem lehet mindig minden fenékig tejfel. No meg, ha szuperül kezdődik az év akkor nincs hová fejlődni, a kudarcok inkább előrevittek mint sem hátráltattak.

Következő hétvégén Ingriddel sikeres E/2-es vizsgát tettünk, 92 ponttal. Nagyon büszke vagyok rá, sikerülhetett volna jobban, de az E/1-es vizsgánkhoz képest sok dologban javultunk.





Márciusban ellátogattam Kecskemétre Frostyhoz gyakorolni kicsit, valamint Szegeden is gyakoroltam Sophieval. Ingriddel ismét kilátogattunk sulizni, bemutatóra készültünk.
Idő közben, pontosan március 18-án megszületett a világ legszuperebb kiskutyája Gátéron, a Tikotta kennelben. Habár, akkor még nem is sejtettem milyen kutya is lesz ő.
Megkezdődtek a tacskós gyakorlások Tibivel és a Cyberdachs tacskókkal. Tibi még FeHoVán kért meg, hogy vezessek fel neki a jövőben párszor. Rengeteget tanultam tőle, nem sajnálta az időt elmagyarázni mit hogyan kéne látni a tacskókban, mire kell figyelni, igyekezett a felvezetésünket a lehető legjobbra csiszolni. Sokkal gyorsabban, eredményesebben fejlődtünk mintha magunk akartuk volna kitapasztalni. Ezt a butaságomat, hogy túl büszke vagyok segítséget kérni hála istennek akkorra elhagytam. 

Új kutyákkal hozott össze a sors, Fruzsival és Hangával, a két fantasztikus vizsla szukával, no meg a szuper gazdijaikkal. Sokat gyakoroltam velük, és reménykedtem, beérik a munkánk a csongrádi kiállításig. Más fajta, más temperamentum, picit féltem a dolgoktól, de ez a két szuper lány tökéletesnek bizonyult, nagyon szerettek tanulni. 
A kiállítás szuperül sikerült, minden kutyám maximálisan kitett magáért. Fergeteges hangulat, Mártiékkal a goldenes kör mellett, illetve Tibinek segítettem be. Hanga jött el velem, azt hiszem Hangával ezekben az időkben lettünk úgy istenigazából jóban, szinte minden hétvégén találkoztunk :) Nap végét Frosty CAC-cal, Frucsek BOS, JBOB, JBOG, JBIS szűkítéssel zárta, Hanga pedig nj-t kapott - mármint a kutya Hanga :D )
Aznap este jött a hír, hogy a HPSK klub elnöksége úgy gondolta három junior handlernek, akik az évben schnauzerekkel voltak eredményesek kiadja az év "Top Handlere" címet. Nagyon jól esett, köszönöm a megtisztelést a vezetőségnek! Ismét egy kis energialöket a jövőre nézve. 



Április 7-én volt Szegeden a II. Kutyafuttában nap, ahol a Szegedi Kutya Klub bemutatócsoportjában részt vettünk, nagyon jól sikerült a bemutató mindenki nagyon élvezte. Ingriddel beneveztünk a ki mit tud versenyre, ahol talán eddigi legjobb hangulatú bemutatóját adtunk, rettentően élveztük, a közönség valami fantasztikus volt, ráadásul az első helyezést értük el vele.
Pár napra rá egy szuper agility edzésen vettünk részt Kecskeméten, Ingrid nagyon ügyes volt, csak úgy hízott a májam.
Hétvégén Szegedre látogattunk egy interjú miatt amit a Szegedma.hu készített velünk, ez itt olvasható. Délután pedig egész falkával Gátérra látogattunk, hogy megcsodáljuk a leendő kiskutyámat.
Következő héten ismét agilityztünk, szuper pályát tett ki nekünk Erika, ismét nagyon élveztem. Sajnos, ez volt az év utolsó edzése. Ennek több oka is van, már nem csak kevés lehetőség, de Ingrid korára tekintettel úgy döntöttem, Őt ezzel nem "nyaggatom" már. Élvezi, csinálja, de inkább óvom az ízületeit. Az agility mindig is kedvenc sportom marad, de úgy érzem nem túl hamar megyek pályára legközelebb.

Hónap első kiállítása Jászberényben volt, Hangával megint Edináéknál voltunk Szombaton nagy gyakorlást tartottunk a világkiállításra, ott volt Lacika Zarával, Csilla Zebivel és Tütüvel, Edina is hozott mindenkit akit lehetett, valamint megismerhettük Szilvit és Dettit is. Kozmetikát is tanultunk Edinától, nagyon szuper hétvége volt, rengeteget tanultam minden téren. Eddig is figyelgettem mit hogyan kell csinálni a kozmetikában, nem titok, érdekel a szakma, de most tekinthettem be mélyebben a témába. Másnapi kiállítás is szuperül sikerült, minden kutyánk nagyon eredményes napot zárt, Titike BOS, JBOB, én pedig JH 2. helyezett.

Következő héten érkezett hozzánk Baltazár, az első olyan kutya akit itthon készítettem fel kiállításra. Rengeteget gyakoroltunk a hétvégi miskolci kiállításra. Nagyon élveztem, és sokat tanultam Baltazártól.
Hétvége, Miskolc... Azt hiszem életem egyik legnagyszerűbb kiállítása. Nem sok kutyám volt, főként Jamie miatt mentem, rengeteget készültünk rá. Nem reménykedtem semmiben, úgy mentem oda, hogy élvezni szeretném minden percét. Szuper hétvégét töltöttünk Miskolcon Ivettel és Dáviddal, valamint jó volt kicsit jobban megismerni Esztit és Pétert.
Befejeztük vele a championt, valamint mind a két nap best junior handler lettem vele, az éjszakai CACon pedig fajtacsoport harmadik helyezést hozta el a szépfiú. Imádom! Baltazár is szépen működött, ahogy Pipi is, mind a ketten osztálygyőztesek lettek. Meg voltam elégedve mind a három kutyámmal. Over the moon :)



Májust Mártinál kezdtem Gátéron. Judittal mentünk megnézni és kiválasztani (vagyis megnézni) a kiskutyám, ki is viseli majd az Ian nevet, ki fogja szebbé tenni a napjaim. De Ianről majd később, a bejegyzés végén :)
A hétvégén utaztam egy hatalmasat, egészen Lettországig repített a sulim Regi barátnőmmel. Sosem felejtem ezt az utat, életre szóló élmények, bulik, kapcsolatok, de nem részletezem, nem kutyás téma... pedig tudnám :)
Volt egy napom kipihenni az út és a bulik fáradalmát, majd indultam Alsónémedire, Edináékhoz, hogy elkezdjünk készülődni az annyira várt Világkiállításra. Kedden még nagy munka várt minket Hangával, ringdresszúra ringdresszúra hátán.
Szerdai napon Titikét vezettem fel a CACIBon, igen népes mezőnyben 4. lett, valamint tenyészcsoportban is indultunk.
Csütörtök volt a tacskós nap, amire annyira készültünk Hangával. Bevallom őszintén kicsit izgultam, hiszen semmi rutinom a tacskók terén, schnauzereket már egy ideje vezetek fel, nem sok meglepetést okoznak. Két kutyát vezettem fel, Machot és Novit. Blankával is találkoztam végre, meg Tibivel beszélgettünk egész nap. Otthon Edináéknál finom vacsora várt szuper vendégekkel, Jeaniqueékkal és Csabával. Nagyon jót beszélgettünk a mi kis multilanguage tudásunkkal. Igen jó kedvvel fogyasztottuk Edina mesés főztjét
Pénteken schnauzereztünk, szuper kis csapat aznap is kint volt, nagyon jól éreztem magam. Aznapra neveztem jh-ba, de sajnos Titivel kellett indulnom, mert Rascal bírálata pont akkor volt.
Szombatot vártam a legjobban, a schnauzer világklubkiállítást. Fantasztikus érzés volt egy ilyen nagy rendezvényen ilyen sokat segíteni, így kivenni a részünket. Nem csak mint kiállító voltam ott, hanem már reggel segíthettünk Hangusszal pakolni, dekorálni, szervezkedni. Jó volt külföldi ismerősökkel angolul beszélgetni, segíteni Edináéknak. Mindig is szerettem ezeket a feladatokat, azt pedig még jobban élveztem, hogy minden Arkováriért mi feleltünk Hangával. Hangulat pazar volt, a bírók a lehető legszakszerűbbek, a kutyák pedig igazán színvonalasak. Második legjobb junior handler lettem, azt hiszem a Miskolci eredményekkel együtt ez az amire a legbüszkébb vagyok. Finom gulyás ebédre, majd Titivel egy junior BIS 3. hely, Zebikémmel res baby BIS, és a legjobb tenyészcsoport volt korona a napunkra. Azt hiszem ez is életem kiállításai közé kerül.
Vasárnap Ivettékkel és a goldenesekkel voltam, besegítettem Mártinak a felvezetésbe, valamint a kis Goofyt vezettem fel.

Nem volt okom, lehetőségem szomorkodni, hiszen másnap már utaztunk is az én kicsi csodámért, Ianért. Akkor még nem is tudtam milyen kiskutyát hozok el. Ettől a naptól kezdve gyökeresen megváltozott életünk, és minden nap, napról napra jobban szeretem ezt a már hatalmasra nőtt gyerkőcöt.


Júniusban jártunk Iannal kutyaoviban, sajnos először és utoljára.... Aztán ahogy elkezdett kinyíni előttünk a világ, eljártunk erdőzni, városba sétálni, és amit csak egy kutyával lehet. Megbizonyosodtam arról, tökéletes kiskutyát kaptam, aki bárhol legyünk is tökéletes társam. 
Voltam párszor Halason a két vizslalányomnál, akikkel elmentünk Székesfehérvár CACIBra.
Szombaton Fruzsit és Dórát, valamint Frostyt vezettem fel, ez egy másodikos nap volt... Mindenki második lett, még én is junior handlingben. Másnap Pipit és Frostyt vezettem fel, valamint jh-ban Rivert.
Itt ismertem meg Gergőt, Dóra gazdiját, aki azóta is nagyon jó barátom. 


Következő héten Dia barátnőmhöz mentem akit már régesrég nem láttam. Kaposvár Vadászkutya CACra és Szigetvárra mentünk Frostyékkal. Dia eljött velem Kaposvárra, ahol Hangával, Klauval, Gergővel és Rékáékkal töltöttük a napot, Frosty megnyerte osztályát, én jh-ban 3. lettem.Este várt ránk egy fergeteges buli, amit köszönök Diának. Imádtam ezt a napot! 
Szigetvár is szuper volt, Frosty kitűnő 2, Chead fiú pedig BOS és Best Junior lett. Köszönöm a bizalmat Éváéknak, és örülök, hogy végre megismerhettem őket, és a Strawberry kutyákat. Junior Handlingben Rékáék Nilsével indultam, első helyen végeztünk. 
Ismét vizslalányozás következett, bőszen készültünk Frucsekkal és Hangával a szentesi kiállításra. Nagyon megszerettem őket, szuper volt velük dolgozni. 
Szentesi kiállítást nagyon vártam, Ian debütálása. Szuper nap lett!!!!! Ivettel mentünk, két kutyát vittünk, Iant és Csilit. Ivett mint fotós és mint hivatalos kabala jött velem :P 
Goldeneket Paroci Pál úr bírálta, Ian mehetett a BISbe, ahogy Frosty is, aki fajtagyőztes lett, Oana sajnos csak kit.3. Csili is osztályt nyert, Frucsek kitűnő, Hanga nj. Délután volt a meglepetések sorozata. JH első hely az én szuper Fruzsimmal, Ian Baby BIS 3-as szűkítés, Frosty fajtacsoport győztes. Csilit már mint HCH adtam vissza Dórinak. :)



Júliusban találkoztunk Adrival és Angellel, Ian és a kiscsaj bandáztak egy nagyot a tónál. Adélékkal is tavaztunk egyet, mind a két szöszi kint volt, nagyon jól éreztük magunkat. Majd jött két szipi-szupi vendégünk, Hanga és Astorka. 
Utaztam egy nagyot július elején, Fieber Szilvivel kimentünk Angliába egy kis flatért. Cullum családhoz látogattunk el, Mike fantasztikus ember, nagyon sokat tanultam tőle, és a mai napig beszélgetünk, és bármikor fordulhatok hozzá segítségért. Fantasztikus út volt, rengeteget tanultam. Nagyon szeretek utazni, kicsit van ideje az embernek gondolkozni, végiggondolni a dolgait, terveit, céljait. Nem volt ez másképp most sem. 
Ellátogattunk a híres Mahinda kennelbe, ahol megismerhettük Hilaryt, akitől szintén nagyon sokat tanultunk, csodás helyen laknak, hatalmas farm, mesebeli hely volt... Fájt ám a szívem!  Igazán inspirálóan hatott ez a látogatás Hilaryéknál, nem lenne rossz mindig kilátogatni oda, ha elfogy az ember motivációja. 
Az év egyetlen dogdancing versenye is júliusban volt. Sajnos hiába neveztünk többre, lefújták mind a két másikat. Nem úgy sikerült ahogy szerettem volna, de hát ne is várjak el többet így, hogy nem készültem rá eleget. Gridi 8. hely a 11ből, Márti, Wyatt, Gridi, Orsi kvartett DIS. Nagyon jó hangulatú verseny volt, imádtam minden percét ezt leszámítva. Este, dd-sek, kis családias légkör, hálózsákba, pokrócokba burkolózott nagybetűs Kutyások olyanok, akikkel az ember szívesen találkozik. Nagyon jó volt ott sátrazni Hanguszékkal. 
Július végét is Frucsekékkal töltöttem, majd a szülinapomat a debreceni CACIBon "ünnepeltem". Mind két nap Fruzsi kit2, Hanga kitűnő 3 és nagyon jó. Amy a szetter pedig CACIB és BOS, ezzel ICH. Nem ez volt életem legjobb kiállítása a hőségben, tűző napon, de Hangával élveztük ezt a két napot is. 



Augusztusban kiállítással egybekötött családi nyaralásra mentünk a Balaton mellé, jött mind a két kutyus. Alsóörs CACIBra látogattunk el, Ian első nap Baby BIS 3, Frosty r.CACIb, délutáni klubbon Rasi BOB, másnap Ian ni2, Frosty BOB, Rasi is BOB. Szuper kiállítás volt, nagyon jó hangulat Edináékkal, és a Pettkó családdal valamint Imiékkel. Szeretem nagyon ezt a társaságot, rengeteg hasznos dolgot tudok meg mindig a beszélgetések folyamán. 
Ismét irány Anglia!!!!! Már rutinosabban indultunk neki Szilvivel. Ismét kis flat gyerkőcért indultunk, valamint ellátogattunk életem első retriever munkaversenyére, egy WT-re, ahol megismerhettük Jot, és még sok sok kutyást. Johnt is itt ismertem meg, akivel azóta is szintén tartjuk a kapcsolatot, sokat segít fotózásban. Ray goldenjeiben is kigyönyörködtem magam, nagyon örülök, hogy sikerült Angliában egy goldenest is megismernem. Szuper nap volt!!! 
Épp hogy hazaértem Angliából indultam is Szegedre Sophiehoz az orosz fekete terrierhez, hogy felkészüljünk a következő kiállításokra. Nagyon jó volt dolgozni ezzel az orosz lánnyal, nagyon érdekes, és tanulságos hét volt ez (és nem csak a napközbeni kémiatanulás miatt)


Szeptemberünk igen mozgalmas volt. Sulikezdés, valamint újabb kiállítások. Hódmezővásárhely CACIB Iannal, Frostyval és Sophieval. Ian mind a két nap továbbjutott a BISbe, első nap négyes konkurenciából. Nagyon büszke voltam rá. Frosty kit 3 és kit 2, Sophie mind a két nap kit 2. Nagyon jó hangulat, szuper társaság gyűlt össze, végre volt időm beszélgetni barátokkal, ismerősökkel, olyanokkal akikkel egyébként sosincs.
Következő héten Ian debütált első dd bemutatójával a vadkerti szépségversenyen, ugyanis Gridi lebetegedett sajnos. Valamint idén ismét Golden Bliss kutya hozta el a Vadkert szépe címet :D Legutóbb Gridi, most Ian.... :D Nagyon büszke voltam a kicsifiúra, egy rossz szavam nem lehet rá, tökéletesen viselkedett.
Ingriddel is bemutatóztunk egyet Halason, egész jól sikerült, nagyon büszke vagyok a lánykámra, megint kitett magáért! A kűrünket magunkhoz képest sikerült egész jól bemutatnunk. Valamint a szépségversenyt is bírálhattam, amit nagyon élveztem, régóta szerettem volna kipróbálni. 
Elmentem a hetényegyházi VAVra fotózni, Angliában nagyon megtetszett a vadászkutya fotózás. Kellemes meglepetés ért amikor egy régi ismerőssel találkoztam, akinek a papája a bíró volt. A VAV végén Feribácsi meghívott hozzájuk vadászni, alig vártam már, hogy életem első vadászatára eljussak. 



Októberben jött hozzám Argo, a vizslafiú (aki egyébként most is az ajtó előtt szunikál) és igyekeztem minél jobban felkészíteni őt a kiállításokra.
Szeged CAC szuper hangulatban telt, Ian nagyon ígéretes, Argo kit2, Vili pedig CAC, Ralph az amcsi cocker CAC. Junior Handlingben egy weimarenerrel indultam, másodikak lettünk. 
Állatok világnapja alkalmából sok helyre meghívtak minket. Voltunk Kiskőrösön Ivettel bemutatózni, valamint Ingrid velem tarthatott egy tanítási napon. Örök élmény marad, remélem jövőre is lesz rá lehetőségem. 
Két kiállítási hétvége következett. MESZ CACIBra Edináékkal mentem, Vinit és Rasit vittük, valamint második nap Zarát. Vini mind a két nap JBOB és BOS lett, Rasi BOB, tenyészcsoport 3. hely első nap, második nap pedig bevittem Rasit és Vinit tenyészpárba, ahol első helyezést kaptuk. Mind a két nap best junior handler, első nap Rasival, utána Zarával, aki később a BISt is megnyerte! Nagyszerű érzés volt, BIS után váltottunk pár szót a bírói karral, akik mind nagyon jó véleménnyel voltak rólam, nagy motivációt adva ezzel az elkövetkező időkben. 


Következő hétvége Komárom, illetve Fehérvárcsurgó klubkiállítás. Nagyon készültem, főleg a klubra Iannal. Nem sok reményt tápláltam az egész iránt, de így volt igazi a meglepetés, amikor Mrs Seamons Iannak adta az osztálygyőztes címet, kiváló bírálattal, majd a res.Puppy BIS-t. Hihetetlen érzés volt, hogy az én kisfiamról ilyen jó véleménnyel volt az angol bírónő. Zara ni 2, Frosty kitűnő, Zazi is kitűnő jh pedig 1. hely. Nagyon jó hangulat volt, családias, légkör, nekem szervezéssel sem volt gondom. Nagyszerű volt egy helyen ennyi és ilyen minőségű golden látni. 
Komárom CACIBon első nap Frosty nj másnap Res.CAC. Ez sem lesz életem kiállítása, valahogy nekem Komárommal sosincs szerencsém. Jól éreztem magam, de felejthető élmény.


Novemberben Belgádra látogattam Ivettékkel. Számítottam rá, a miskolci kiállításból kiindulva, hogy a hangulattal megint nem lesz gond, és ez szerencsére be is igazolódott. Köszönöm Ivett a lehetőséget. Kiállításokat főként a hangulat, és az ismerősök miatt várom, így volt ez most is, rég nem látott Szerb barátokkal találkoztunk, a Paroci párral, Orcik Istvánnal, valamint Vladoval. Jamie befejezte a Szerb CH-t, valamint nem törtük meg szokásunkat, ismét Best Junior Handler lettem Vele! Köszönöm Jamie ezeket a szuper élményeket Neked! Mindig is a kedvenc kutyám maradsz!

Gábor és Edina is ellátogatott hozzánk a vizslalányokkal, erdőztünk egy nagyot. Ellátogattam Decsre is egy vadászatra Gergőékhez, nagyon jól éreztem magam, a vadászat szerelem lett első látásra :) 


Decemberben jött a meglepi kiállítás, Celje, amit aznap tudtam meg egy balesetnek köszönhetően, mégis, talán az év legjobb kiállítása volt. Rascal mind a két nap BOB, első nap szűkítették a BOGban, én pedig mind a két nap JH 4. helyezett.
Cintivel rettentő jól éreztük magunkat, rengeteget nevettünk, és azt hiszem Celje a kedvenc kiállításaink közé írta be magát. 
Egy nagyon különleges kutya érkezett hozzánk még Decemberben, egy kuvasz fiú, Bátor. Teljesen más típusú kutya mint az eddig felvezetett és felkészített kutyák, más temperamentum,  más felfogás, kicsit át kellett formálnom a "módszereimet". 
Két vadászaton voltam még a hónapban, Bócsán, köszönöm a Zsikla családnak mindent amit tőlük kaptam, a vendégszeretetet, a segítséget, és a lehetőséget! Remélem, még rengeteg hasonlóan jó hajtáson vehetek részt velük. 
Kutyasulis évzáró bulin is ott lehettem, szuper hangulat, szuper emberek, hiányzott már ez a társaság.
December végén jött hozzánk Argo ismét, Ő az évet is nálunk kezdte, sok sok gyakorlással, erdőzéssel. 

Az év utolsó napját (többek közt) Andi barátnőmmel és Bogyó boxerével töltöttük, és nagy 2 órás sétára vittük a 4 kutyás falkánkat az erdőbe. Szuper volt, azt hiszem ismét jól zártuk az évet! 


Térjünk rá kicsit a saját kutyáimra, mit hogyan látok, ők hogyan fejlődtek... Ingriddel sokat javult ismét a kapcsolatunk, habár nem tudtam annyi időt rászentelni amennyit szerettem volna. Igyekeztem azért biztosítani számára a mindennapos sétákat és agytornákat, és azt kell hogy mondjam, tökéletes kondíciónak és egészségnek örvend a vénlány. 
Ian pedig azt hiszem a pozitív csalódások megtestesítője. Fantasztikus kutya, igazi one in a million, számomra A Golden. Kicsit szkeptikusan, negatívan, és félelmekkel tele indultam neki a közös életünknek. Ian csodálatos küllemű, rettentő jó temperamentumú, és ösztönökkel rendelkező kutyává nőtte ki magát. Nem ringatom magam hiú ábrándokba, hogy minden tökéletes lesz vele, a kamaszodás sok problémát hordoz, de úgy gondolom, le tudom küzdeni majd ezeket az akadályokat. 




Mind a két kutyám előtt emelem kalapom, tökéletesen alkalmazkodtak, viselkedtek mindig, sosem hoztak rám "szégyent". Ahol jártak belopták az emberek szívébe magukat, legyen szó nyaralásról, iskolai tanítási napról, versenyről, vizsgáról, kiállításról. A vendégkutyáim igen eltérő temperamentumúak, az én két kutyám mégis mindegyikőjükkel szuper jól kijött, sosem kellett senkit külön zárnom, becsuknom.
Nem csak a kutyáim változtak meg az év folyamán, de én is. Sok tapasztalatot szereztem, sok mindent láttam, és ennek köszönhetően talán ezalatt az év alatt változtam a legtöbbet. A legnagyobb hatással talán Ian és az angliai út volt rám. 
Szokásom, amolyan szépségkirálynősen köszönetet mondani, azt hiszem erre már ti is rájöttetek. :-) De fontosnak érzem ezt, hiszen tényleg rettentő hálás vagyok mindenkinek.
Köszönöm első sorban Farkas Mártának a barátságát, segítségét, és ezt a csodakutyát. Frittmann Ivettnek azt a rengeteg támogatást, segítséget, és persze a barátságot. Csizmadia Blankának, Farkas Diának, Papp Hangának, Pócsi Vikinek, Konyencsni Gergőnek a barátságukat, ők voltak azok akik kirángattak azokból a bizonyos gödrökből amikor arra szükség volt. Szelényi Edinának is az egész éves segítségét, és a lehetőségeket. 
Az összes gazdinak, akik megbíztak bennem, és rám bízták kedvenceiket. Köszönöm, nélkülük ez nem jöhetett volna létre!

Sok szép eredményünk lett azt hiszem az év folyamán, időközben felsoroltam mindet nagyjából, így most nem tenném, meg hát, amúgy se az a lényeg :)

Végezetül, de nem utolsó sorban... Kedves 2014! Kérlek, légy legalább ilyen jó, mint 2013. Nem kérek sokat, sok eredményt, csak sok élményt, sok tudást, és legfőképpen azt, hogy jövő ilyenkor ez a két csoda, aki most az ablakon néz befelé hatalmas bociszemekkel legyen velem éppen, egészségesen. Sok tervem van, vizsgák, kiállítások, versenyek.... De ez mind csak akkor lesz az igazi, ha Ingrid és Ian velem lehet.
Kíváncsian várom mit tartogat számunkra ez az év... Minden évben csak-csak megfogadok dolgokat, pedig nem szeretem az újévi fogadalmakat... Idén sokkal szorgalmasabb és pozitívabb szeretnék lenni. A többit pedig, majd meglátjuk.




















Megjegyzések

Népszerű bejegyzések