Hódmezővásárhely CACIB - 2013.09.07-08.

Péntek délután egy kis baráti beszélgetést a hátam mögött hagyva indultam haza a suliból, majd SOS-ben megfürdettem a kis tököst, megtörölgettem, berohantam pakolni, és mire nagyjából összerámoltam Szilvi már meg is érkezett a flatikkel. 3 fekát hozott, Rivert, Joyt, és Holly-t (róla később még hallotok.... izgi múltunk van a kiscsajjal, de sajnos még nem publikálhatom a postot.... hamarosan, pedig már több mint 2 hónapja történt!) a szöszik és a feketék rögtön nagy játékba kezdtek, nyúzták egymást, jól elvoltak szerintem. Megvolt a maguk kis dominaharca, de ez természetes, illetve nagyon jó volt azt látni, hogy retrieverekhez méltóan lerendezték ezt egy kis játékkal, tánccal, ugatással, de sosem volt komolyabb pipiskedés.

Szilvivel beszélgettünk, kutyát etettünk, teleettük magunkat a Retro2-s pizzánkból, majd nyugovóra tértünk.
Másnap kicsit elaludtunk, és később indultunk mint terveztük, majd Vásárhelyen is keringtünk egy sort. A megnyitóra pont odaértünk, felállítottuk a boxot, szenvedtünk egy sort, mert Ian hisztizett, hogy ő a földre ugyan nem fekszik, úgyhogy felborította a boxot, majd végül sikerült megoldani.
Az egész délelőttből annyi rémlik csak, hogy ide rohantam, oda rohantam, Sophieval gyakoroltam, majd imádkoztam, hogy ne csússzon egybe a goldik és az oroszok bírálata. Sophie egyébként működött mint az álom, ezért nem kellett legalább izgulnom.
Goldiknál maradtam végül, beszélgettünk kicsit Mártiékkal nagyon szeretek velük lenni, jókat beszélgetünk mindig.

Iant egyik pisilésnél megtámadta egy drótos német vizsi.... Volt már pár incidense, ez a harmadik, hogy egy kutya nekiesik. Alapvetően egy felnőtt kutyánál lehet nem okozna semmi gondot, de egy kölyöknél.... Eddig jobban viselte mint számítani lehetett rá. Jó, én sem paráztam túl a dolgot, nem tanusítottam nagy figyelmet, mintha ez semmiség lenne, így nem is parázott Ian a kutyáktól annyira. De most picit sok lett neki, ezután már egész hétvégén ha kutya közelébe mentünk összehúzta magát... Frankó, köszönöm drága gazdi, aki még BOCSÁNATOT sem kért. Most is kedvem lenne jól beolvasni neki, vagy pár más dolgot csinálni vele.... Miért is ne tegyünk tönkre kutyákat kiállításon azzal, hogy nem foglalkozunk a kutyánkkal, jót beszélgetünk, majd szinte nevetünk azon ahogy a kutyánk nekiesik egy másik kutyának minden előjel nélkül. Folytatnám, de nem erről kell hogy szóljon a blog... Na mindegy, felháborító.... (megjegyzem, Frostynak is neki akart ugrani a drága lélek) Szeretnék itt megkérni mindenkit, ha agresszív kutyánk van, NE vigyük ilyen helyre, vagy akkor megfelelően bánjunk, viselkedjünk vele....

Ian bírálatára éppen hogy csak beestem, mert közben Riverre is vigyáznom kellett. Na ez a legnagyobb dolog amit utálok, beesni egy kutyával a ringbe. Pláne egy rutintalannal. Na mindegy, Ian nagyon jó formában volt. Három baby kan volt, egy Shamrock kutyus, Dave, és egy Reedy Gold kutya... Akárhányadik helyre raktak volna minket, minddel elégedett lettem volna, hiszen formás ksikutyikkal voltunk egy osztályban.
Érdeklődve hallgattam a bíróurat, hogy mit mond a ringtitkárnak. Amit nagy örömmel hallottam, hogy megdicsérte Ian mozgását "excellent mover" hoppáhoppá!
Frosty volt a következő, aki kicsit szét volt esve, de nem volt vészes. Ők is hárman voltak, ismét formás kutyák. Frostyt a harmadik helyre tette a bíró, kitűnő minősítéssel.

Rohantam Sophiehoz, még éppen időben. Volt kicsi időm magamra hangolni a nagylányt, ami jól is jött, a bíróúr nagyon megmozgatott minket, vagy 8 kört futtatott, Sophieka nagyon ügyes volt végig jött, mozgott. Ha valaki a training elején ezt mondja, kinevetem.... Utólag visszagondolva is hihetetlen amit a lányka a hétvégén mutatott magából. Bíróúr kiszúrta Sophie hibáját, és a második helyre tett minket, de örültem nagyon neki, azoknak is amiket mondott.

Visszarohantam a goldikhoz, még ment a szukák bírálata. Kicsit összeszedtem magam, aztán elmentünk Mártival megkeresni Kis Tibit. Egyrészt gyakorolni is szerettem volna a tacsikkal, mivel a BOG összevetésben én vezettem fel az egyiket, valamint Ianról is szerettem volna egy véleményt. Én az a fajta ember vagyok, aki szereti kikérni sok ember véleményét, de csak bizonyosokét elfogadni. Mindenkit végighallgatok, mosolygok, bólogatok, aztán magamban mérlegelem a dolgokat. Tibit egy nagyon jó bírónak ismertem meg, és ha bár hivatalosan még nem bírálja az FCI 8-as csoportot, konyít valamit hozzájuk.
Nagyon alaposan áttapogatta, megmozgatott kicsit, mindent megnézett rajta. Nem állítgattam, nem kérte. Szerette volna, ha nem rejtegetek semmit a kutyából. Nagyon szépeket mondott a kistökösről, meg voltam elégedve vele. Ha ez a véleménye nem fog változni, és továbbra is ilyen korrektnek fogja találni, akkor tökéletesen meg leszek elégedve.

Kicsit gyakoroltam mind három tacsival, Prettyvel, Passionnal (alias Japó) és Novival is. A BIS ringben a fű nem nagyon kedvezett a pici kutyáknak, Novi nagyon utált ebben mozogni.
Volt egy kis pihi időm, elmentem Edináékhoz beszélgetni, akik a kicsi Vinit hozták ki, akivel sokat kell még gyakorolni, nem eléggé magabiztos kiscsaj.
Picit beszélgettem Dorkával, gyakoroltunk is kicsit, nagyon ügyes, szerintem ha így folytatja nagy jövő áll előtte. Remélem nem veszik el sokan a kedvét az egésztől, mert sajnos ha lelkes, ügyes valaki gyorsan kivívja mások ellenszenvét.
Goldisokhoz visszamentem, beszéglettem kicsit Barbival, megnéztem a tündéri barsoi gyerekeket is Áginál.
Elnéztem a szánhúzósok felé, ahol Pálék is kint voltak a nem is olyan kicsi mala kölykökkel. Hűűűű nemrég még picuri kiskrapekok voltak, most meg már óriásbabyk.... Már gyakoroltam a kis Vöröskével (akivel Debrecenben is mentem) amikor elkezdték a BIS-t....

Mi a fene? Rohantam a kutyákért, Iant átfésültem, álltam Riverrel az előkészítőbe. JH elé rakták a kutyapárt, és a tenyészcsoportot.... Vártunk, nem tudtam mi mikor jön, láttam, hogy Ian kezd szétesni, fél picit...Aztán egyszer közlik, hogy a Baby-k jönnek... MIVAN? Na itt kiszaladt egy festéket nem tűrő mondat a számból, rohantam Ianért. Kutyacsere Szilvivel, és már rohantunk is be. Gondolhatjátok hogy.... Ian szétesve, kicsit összeesve, fáradtan jött be a ringbe. Nembaj, ügyike volt, hősiesen végigcsinálta az egészet.

Jött a JH amit tökre élveztem Riverrel, nagyon ügyi volt, nem értünk el semmit, de azért köszönjük az alapos bírálatot a bírónőnek! :)
Visszaraktam Iant a boxba, majd mentem Tibiékhez, kivettem Prettyt kicsit, hadd szokjon engem. BIS előtt még picit gyakoroltam vele, megnézte Tibi hogy működik nekem. Ott csücsült az ölembe a picike, imádom ezeket a tacsikat.
Nagyon jól működött bírálat közben a kiscsaj, bár a talajviszonyok miatt sokszor nehéz volt normálisa beállítani, fű miatt nem is láttam.... De egész jó volt szerintem. Nagyon örültem, a bírónő a dobogó 3. fokára tett minket, a kis Japó pedig az 1. helyre került. Nagyon örülök, hogy újra Cyberdachs kutyikkal dolgozhattam, mindig jó érzés ilyen minőségű kutyákat felvezetni, habár kicsit kijöttem a gyakorlatból május óta, de nagyon örültem, hogy a skacok megismertek még a nap elején, ezt a hatalmas csóvájukból bárki leszűrhette.

(persze, hogy akkor fotóznak, amikor arrébteszem a zsákot, és Pretty picit előretámaszt)

Megvártuk a 8-as fajtacsoportot, majd indultunk haza, itthon hullaként 9-kor már aludtunk.
Másnap szokásos reggeli készülődés, végre most egyből kitaláltunk a kiállításra, illetve a boxot is gyorsan felállítottuk. Sophiekát magamhoz vettem, hogy kicsit szokjon. Első fajta ők voltak, így nem sokat kellett várnunk.
A bíróúr egy hihetetlenül jófej, nyílt, kedves ausztrál férfi volt, akinek imádtam az angolját hallgatni, a kedvenc szava a "man" volt, minden mondatában benne volt. Good job man!!!! :) A bírálata is nagyon klassz volt, ő is második helyre tett minket. Közben sokat beszélgettem a másik fiatal szuka gazdijával, nagyon kedvesek voltak.

Goldikig volt időm, picit pihiztem, beszélgettem a kis társasággal. Ian most egyedül volt osztályában, nagyon ügyes volt, bíróúr gyorsan pörgette a bírálatot, Frosty a második helyet kapta most a hármas konkurenciában. Végignéztem a goldi bírálatot, szurkoltam az ismerősöknek, közben Mártinak online közvetítést tartottam.
Innentől szabad voltam, elvittem Vinit egy nagy sétára, szocializálni kicsit, beszélgettem pár ismerőssel, igazi kiállítási hangulat volt a fini baileyses jegeskávémat szürcsölgetve. Hmmmm remélem máskor is lehet ilyet kapni!
Krisztivel is tudtunk kicsit beszélgetni. Mindig megbeszéljük, hogy dumálunk kicsit, nem csak fb-n osztjuk meg gondolatainkat, hiszen sokkal jobb élőben. Végre sikerült! Nem is tudom mikor volt, hogy ennyit sikerült egymással töltenünk, leültünk egy padra és megvitattuk az élet nagy dolgait.

Goldenes körökben is eltöltöttem egy kicsit több időt, Kádár Esztivel és még pár kiállítóval. Nagyon jó hangulat volt, barátságos, semmi piszkálódás. Megmutattuk páran a kölykeinket Szilágyi Judit bírónőnek is.
Beállítottam a kicsi Armit is, aki egy valóságos pörgőgép. El szoktam én egy ennyire pörgőgéptől, aki leharapja a fél kezem, ha nem figyelek. Nagyon cukker kiskutya!

Laurel Diadem Armani "Armi" 

BIS most kicsit lazább volt, JH szerintem szuper volt, Barbka Novak bírónő nagyon szuperül megdolgoztatott minket! Mostmár tudom mit kell nagyon gyakorolnom, hol kell nagyon sokat fejlődni. Ritkán találkozni ilyen szuper bíróval, bár az idei évben sikerült kifognom egy-kettőt (pl. Miskolc CACIBon). River egész jól működött nekem (jó, nem egy Jammie, de Őt felülmúlni nem lehet azt hiszem :) ) nagyon szuper volt, habár látszott rajta, hogy már nagyon melege van. Bírónő folyton mozgásban volt, Már a ringbe is jobb kézben vittük be a kutyát, majd folyamatosan mozgott közöttünk, kért egy közös kört, ahol szintén mozgásban volt, majd mindenkitől háromszög alakzatot kért, közben elment az eredeti helyéről. Minden JH  bírónak ilyennek kéne lennie azt hiszem, nem csak ugyanazokat az egyforma alakzatokat kérnie. Nem lettem helyezve, de ettől függetlenül egyik kedvenc bírónőm lett!

Ian már nagyon elfáradt a baby BIS-re, de ismét hősiesen helytállt, nagyon büszke voltam rá. Végignéztük a BIS-t a Junior BIS kezdetéig, majd pakolás közben a BIS-t is megnéztem.
Azt hiszem egy szuper kiállítást tudhatunk magunk mögött, csomó-csomó baráttal sikerült találkoznom, még akiket nem is említettem, hiszem egy csomóan voltak. Köszönöm ezt a szuper hétvégét! Soha rosszabbat! :)

Eredmények:
- Tikotta Pole Position "Ian"
1.nap: Nagyon Ígéretes 1/3, Baby BIS-re jav, Baby BOB 
2.nap: Nagyon Ígéretes 1, Baby BIS-re jav

- Metaxa from Babelsbergi "Frosty"
1.nap: kit3
2.nap: kit2/3

- Cyberdachs mini Pretty Woman "Pretty" (MS dachshund interm. bitch)
1.nap: BEST OF GROUP 3!!!! 

- Kócziházi Cidri "Sophie" (black russian terrier junior bitch)
1.nap:kit2
2.nap: kit2

Bírók: Barbka Novak (SLO), Mick Svajlek (AUS), Jaroslav Matyas (SK), Mile Aleksoski (MAC)
köszönöm a bíróknak a szép bírálatokat, valamint a tulajdonosoknak a bizalmat: Imre Varasdy, Mónika Teleki, Kis Tibor, Marta Farkas, és mindenért Szilvi Fieber






Megjegyzések

Népszerű bejegyzések