Huntingsource training - 12.28.

Nagyon régóta tervezek elmenni egy retrieveres trainingre Iannal, de valahogy sosem tudtam összeegyeztetni a többi elfoglaltságommal. Téli szünet egy részét apánál Kecskeméten töltjük, így úgy gondoltam, jó alkalom lesz egy kis gyakorlásra.
Így történt, hogy december 28-án ellátogattunk Hetényegyházára, hogy egy fergeteges napot töltsünk ott a Huntingsource training teammel, Deák Gábor vezetésével. 9-kor volt a találkozó, Gergő Borsikával csatlakozott Zoli és Argó párosához, és máshol gyakoroltak, míg én Iannal a kezdő csapathoz csatlakoztam be miután Ian kifutotta magát, nem messze tőlünk lőttek, ő persze megindult, hiszen neki ott kell lennie..... Ah.... le kell törnöm a szarvacskáit...

A csapatban Frosty a már profi "bemutató" kutya volt, aki a nehezebb feladatokat kapta, Springer a springer spanci, Ciklon a labi, Füge a labi és később Füge golden, akit még ősszel vezettem fel, azóta pedig nagy kanná cseperedett.
Első körben pár jelölést csináltunk, majd ugyanarra a helyre voltak kutyák akiknek jelölés, voltak akinek (mint Ian) memory elhozás volt a feladat.
Majd előreküldést gyakoroltuk, ahol Ian igen érdekes dolgot produkált, persze, hogy olyat, amilyet még sosem egy kutya sem... az álló dummyt nem vette észre (?!) és elment felette. Komolyan, lesz olyan maiben nem Ian okoz meglepetést? VAVos kacsa, most ez.... nemáááár! Először kiakadtam kicsit, hogy direkt bunkózik, és én ezt nem hiszem már el (pedig előtte kivételesen teljesen nyugodt és jókedvű voltam - és Imi fügepálinkájából nem is ittam még akkor), mire rájöttünk, hogy szimplán valahogy nem érti a dolgot, ha elfektettük a dummyt már semmi baja nem volt.
Kicsit a stabilitásán is dolgoztunk, ami jobb volt, mint vártam. Az elején volt, hogy megpróbált párszor be-beugrani, de aztán egészen jól rájött, hogy sit and stay a feladat éppen. Nagyon nagyon lelkes lelkes volt végig, jó tempóban ment el a dummyig és vissza.
Végül kis sípos keresést gyakoroltunk, ami szintén egészen jól ment a nagyfiúnak, kitartóan keresett amíg talált labdát.





kis stabilitás



Ian keress!


Tartottunk kis szünetet amíg felmelegedtünk egy kis pálinka és forralt bor hatására, Nikivel pedig tartottunk egy gyors showtraininget Fügének, Zoli mint küllembíró, Ian és én mint egy idióta zavaró körülmény, rájuk futottunk, miniegér hangon biztattam Iankét. Hát, Füge megfelelt a teszten, nagyon ügyeske volt.

Iannal csatlakoztunk a haladó csoporthoz is, hogy kicsit stabilabb legyen, sosem dolgozott még így kutyák között. Szuper élmény volt látni a nagyokat, mit hogyan csinálnak, Iannak is jutott pár jelölés és egy memory. Imádom, imádom a retrievereket nézni munka közben, egyszerűen lenyűgöző, ahogy őket irányították a mezőn.
Zoli és Gergő is beálltak kicsit, hogy megnézzék mi hogyan is megy, de azt hiszem mind a ketten ámultak bámultak a labik és Frosty láttán.

Arra azért persze rájöttem, hogy a vadászat és én nagyon sok rossz szokást beletett Ianbe. Nagy az önállósága, és nagy területen keres, és nehezebb lesz rávennem, hogy figyeljen rám, de szerintem, nem lesz lehetetlen. Sokat kell visszavennem belőle, nagyobb kontrollt tennem rá.
Régen nagyon nagy stressz volt ez az egész munka nekem, de most szuperül éreztem magam, és nagyon jól együtt voltunk Iannal. Tudom, sok munka van előttünk, de várom ezt a munkát, mert végre valahára élvezem. Volt rajtam valami nyomás, ami miatt minden gyakorlás nehezen ment, és sokszor keserű szájízzel tértem haza. De most láttam hogyan kezdjek bele, mit gyakoroljak a következő alkalomig.

Köszönöm szépen mindenkinek a szuper, felszabadult hangulatot, és Gábornak és Nikinek a hiperszuper traininget, segítséget, mindent!!! Adri Férjének pedig a szuper fotókat!!! :)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések