Bővült a csapat - Tikotta Bassoon "Jasper"

 Húgom - Réka, 15 éves, csak, hogy aki nem ismerné, és általában megkapom, hogy "neked van húgod? nem is mondtad", az be tudja tájolni nagyjából - egy ideje eljárogatott velem ide oda versenyekre, és tavaszi Soproni WT után véglegesen úgy döntött, neki kell egy retriever. Nem tudom, a jó társaság, vagy a szuper kutyák győzték meg végérvényesen, de egyik szempont sem utolsó. 

Réka sokat volt velem kiállításon is, indult JH-ban, ért is el szép eredményeket, ám az a saját bevallása szerint nem az ő pályája volt.
Amikor nyár elején elköltöztem egyre többször említették anyáék, hogy hiányzik az udvarból a kutya. Végülis, 12 éve életük szerves része lett a kutya, nekem is borzalmasan furcsa volt hazajönni és az udvart kutya nélkül látni. Hozzá tartozik. 
Eredetileg tavaszra terveztük a puppyt, ám egy képnek köszönhetően borult az egész terv...
Tudtam, hogy Mártinál van Una, Silvana (Popsi, Ian apukájának a gazdája) egyik kutyája, és születni fog egy alom. Ám valahogy annyira el voltam merülve minden munkámba, hogy nem is nézegettem a babákat, és a törzskönyvüket. 
Míg nem, egyik nap ahogy görgettem a facebookon megakadt a szemem egy gyönyörűségen. Szerencsére Márti almából az egyik piciről volt a kép, és hogy, hogy nem még gazdira várt és kan is volt... Ránéztem a törzskönyvre, és a pillangók azonnal elkezdtek repkedni ahogy megláttam, vonaltenyésztés Ian apukájára, Popsira - azaz hivatalosan Nunsbrook Peregrine Falcon, és Silvana egy másik angol import kutyájára, Vickyre - Deerfold Silver Promise. 
Hívtam anyát, hogy gondolkozzanak gyorsan mert nekünk Ő kell. Igen, tudom, húgom dolgozni szeretne a kutyával ám nem volt kérdés fél pillanatra sem, hogy Mártitól szeretnénk egy kutyát. Miért? Azt hiszem magyarázhatnám sokáig, de fölösleges lenne, elég annyit mondanom, Ian. És ez a kiskutya Ian 2. Akivel öröm minden perc. Pontosan ilyen kiskutyát szerettem volna, ha a tesóm kap. Kis gondolkodás után igent modntak, én meg boldogan hívtam Mártit, hogy ha megbízik bennünk ismét, akkor szeretnénk a puppyt. 
Pár hétre rá meg is érkezett a kis Jasper, akinek már a neve is különleges. Egyik kedvenc kutyám, Jobeka Jasper of Nortonwood aki szintén többször megtalálható a pedigreeben, hiszen Ian apukájának a dédapja. 
Valószínűleg sokan nem értik miért lelkesedtem be ennyire a törzskönyv láttán. Nos, a Nunsbrook kutyákat van szerencsém személyesen ismerni, hiszem minden évben Beryléknél lakok a Crufts alatt, így pontosan tudom milyen a karakterük, valamint számtalan fotót és videót mutattak az elmúlt években. Lehet sokan nem értenek egyet ezzel, de nekem az a típus A TÍPUS amit náluk láttam. Kiegyensúlyozott, nyugdt, kedves, ám will to please és kint aktív kutyáik vannak, és számomra ez élvez prioritást. Dolgozhat egy kutya mint az álom, ha szétszedi unalmában a kertet, ha nincs napi 16 órát mozgatva, vagy nem lehet kutyák közé vinni mert hörög és morog, vagy mindig szenvedni kell vele, hogy ne rángasson. Még én csak csak megbírkóznék egy ilyen kutyával a cél érdekében, hogy szuper versenykutyám legyen, a családomnak, legfőképp a kishúgomnak nem ilyen Társat szeretnék. 
Sokan ódzkodnak a vonaltenyésztéstől - én is ezt tenném, ha nem ismerném a vonalakat személyesen, teljes biztonsággal - hiszen tudjuk, fantasztikus dolog, ám óvatosan kell vele bánni, tudatosan legfőkébb. Márti tudása tenyésztésben pedig az, amiben nem kételkednék fél pillanatra sem. Egyike azon -sajnos- ritka tenyésztők egyikének aki tisztában van a betegségek hátterével (nem csak checklistaként szűr és gőze sincs egy alap öröklődésmenetről, mint a tenyésztők nagyon nagy százalékának), és úgy kompletten a golden retriever fajtáról. 
Popsi, Ian apukája 7 testévérével együtt született Berylnél és Johnnál, ma már 13 évesek, és a 8 kölyökből 6-an makk egészségesen és boldogan élnek. Lewist vezettem fel a Cruftson, és egyszerűen minden pillanat élmény volt vele, csak ódkat tudnék zengeni az öregúrról.  Így a két fontos tényezőt, karaktert, és egészséget nem érzem rizikófaktorosnak ezek tudatában. 
Hát, ez a rövid háttértörténete Jaspernak, alias Tikotta Bassoonnak, aki eddig a megtestesült kisangyal, midnenki kedvence. Intelligens, gyorsan tanul, aktív, ám mégis nyugodt ha a helyzet úgy kívánja, és rendkívül szabálykövető kiskutya. 
Az, hogy milyen csapatot alkotnak a húgommal, majd kiderül, én egyelőre rendkívül nagy büszkeséggel nézem, ahogy a kisebbik Nagy gyerek is őrült kutyás lesz. 
Picture
Picture
Picture

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések