Gyula CAC - 2014.06.28.

Szombaton 6-kor indultunk Gergővel és Dórácskával Gyulára. Nem túl sok kedvem volt ehhez a kiállításhoz, fáradt is voltam, kávé sem volt itthon, egyszóval nem a legrózsásabb hangulatban voltam kint. Már 8 körül kint voltunk a kiállításon, így volt időm felderíteni a terepet, melyik kutyám hol lesz. Direkt csak 2 fajtát vállaltam el, nem kell nekem itt a nagy rohangálás. Persze, adott ez is elég sok aggodalmat, hiszem a Samoyedek előtt 19 kutya volt, a német vizsláim előtt a szomszédos ringben 18. Egy dolgot tudtam tenni, imádkoztam, hogy Kardos bíróúr lassabban bíráljon.

Kicsit gyakoroltam Flippikével és Fruzsikával, nagyon örültem,  hogy szépen működtek, alakulnak. Idő, idő, idő, és sok-sok rutin kell nekik.
Szuper kis csapat gyűlt össze nálunk, Pisti, Zoli, aki nézőként és fptósként jött csak, Godó Zoli is a kis falkájával odatelepedett hozzánk, valamint a Füzesi pár, Füzesi Peti és Bori :) Sőt, szami bírálat után Petráék is csatlakoztak hozzánk, csak hogy teljes legyen a társaság.

fotó: Fehér Zoli

és csak hogy legyen már rólunk is egy kép :)
fotó: Fehér Zoli
Szépen lassan, pár perc késéssel elkezdődtek a bírálatok, Soós Attila bíróúr elég gyorsan pörgette a bírálatot, így úgy nézett ki, fel tudom vezetni Hannát. Imádok a kiscsajjal ringben lenni, örülök, hogy Petra egyre gyakrabban rám bízza a kis hógolyót :) 
Ketten voltak a fajtában, Hannácska a nagy meleg ellenére is szuperül működött. Már jól megszokott módszer nálunk, hogy Petra szembe áll velünk, és valami kis aprósággal felkelti Hanna figyelmét, futásnál néha kintről biztatja. No, persze ez  nem amolyan dobermannosoknál megszokott figyeltetés, ez csak nagy ritkán egy-egy cuppogás, de legtöbbször Hanna fésűjének kicsi mozgatása, amire nagyon pöpecül áll Hanna, sokszor elég egyébként Petra látványa is. Amíg nem volt ilyen meleg kajára is szépen figyelt, de ebben az időben nem sok kedve van az egész kiállításozdihoz. Hanncsipancsi lett a fajtagyőztes, rohantam át a vizslákhoz, amikor Kardos bíróúr kis szünetre kiment a ringből. Tökéletes időzítés :)

Fotó: kutyaegydolog

Flippikét kicsit oldottuk, kutyákkal nagyon gyorsan ki lehet oldani már őt, mozgásban is alakul a farkincája. Apró kicsi dologra kellett csak ehhez rájönnünk, apró kicsi dolog kell az egészhez... Kutyák... Hagyni kell őt odamenni kutyákhoz, mindegy, hogy kanokhoz, vagy szukához. 
Szépen mutatta Flippike magát (saját magához képest), ügyes volt, nagyon büszke voltam rá. Ahogy a Bíróúr szavaiból akkor ki tudtam venni, nagyon tetszett neki a kutya... "nagyon kitűnő" :) Flippike végre nem tolatott, nem támasztott előre, alakul ez nála :)

fotó: Fehér Zoli

Fruzsira is büszke lehettem, a múltkori bizonytalansága neki is egyre jobban alakul. Mozogni, talán a nagy melegnek köszönhetően nem akart sajnos. Elmondta Kardos bíróúr a véleményét, ahol egyetlen negatívumként a futását hozta fel, majd egy utolsó körre kért minket. Kicsi lány, mintha tudta volt, hogy most nagyon kellene ez a futás megtáltosodott, és mindent beleadott, ezzel teljesítette a Hungária Junior Champion cím feltételeit :) Pisti igazán büszke lehet a gyerkőcökre, ugyanis Flipp lett a fajtagyőztes német vizsla, Fruzsi pedig a legszebb ellenkező nemű kutya. Igen, hízott azért az én májam is :)

fotó: Fehér Zoli

Végignéztem a magyar vizsla bírálatot, Pistivel a jobbomon a kis székeken. Nagy szenzáció is látható volt a ringben, Szabó Sándor bíróúr felvezette saját kutyáit. Hát, ilyet se lát az ember minden nap, ennek örömére egy egész fotós stáb, 5-6 fotóssal (köztük voltak azért iPhone fotósok is)

mint két szétcsúszott
Besegítettem Godó Zolinak Bájos felvezetésében, csak úgy repült gazdija után a ringben, gyönyörű volt! Ő kapta a best junior címet is, nagy örömünkre :) BOB Csatár lett, BOS pedig a mi Dórikánk ♥

Kis pihi következett, sörözgetés Zoliékkal, majd készülés junior handlingre. Utolsó hétvégém volt, úgy néz ki, amikor indulhatok jh-ban, hiszen hamarosan betöltöm a 18-at.... Szörnyű ez a tény egyébként, sosem voltam nagy jh fan, de most olyan vénnek érzem magam, hogy kinövök belőle... kapuzárási pánik, meg ilyenek....

JH-ban csak ketten voltunk Papp Gáborral, aki Dandyvel indult. Fruzsira voltam kíváncsi, mit szól a hangszórókhoz. Érdekes, ezzel semmi gondja, szépen állt végig, gyönyörűen mozgott.... Neki is, és tesókájának is az emberekkel van konfliktusuk, ez most már világos. Egy háromszöget kért a Bíróúr, majd egy kört, aminek a végén kiállt a ring szélére, oldalt kellett cserélnünk. Nem sokat gyakoroltam Frucsekkal, de nagyon szépen ment neki. Elsők lettünk :)

fotó: Fehér Zoli

Halál nyugalomban beszélgettem Gergővel amikor bemondták, hogy a magyar fajták után a legszebb vadászkutya választása következik.... Sprint, Flipp kirángatása a ketrecből.. még jó, hogy bementünk, ugyanis a sok szebbnél szebb vadászkutya közül Flipp 3.-nak lett kiválasztva, még úgy is, hogy a végén abszolút nem mozgott már.

fotó: Fehér Zoli


Hannácska következett hamarosan, nagyon gyorsan lebírálata a csoportot dr. Molnár Zsolt, akit már eddig is nagyon nagy szakértőnek tartottam. Be sem tudtam állítani Hannát, már ment is tovább, így nem sokra számítottam... Reménykedtem azért egy harmadik helyben, de mikor nem mi kerültünk oda, minden reményem elszállt. Kardos Laci mögöttem megszólalt, hogy az első a samoyed, már éppen fordultam volna hátra, hogy ugyan, biztos nem, amikor a vezető bíróúr ugyanezt a mondatot ismételte el. Hatalmas meglepetés, megöleltem Hannát, gyorsan beállítottam, és hatalmas vigyorral az arcomon pózoltunk a kameráknak.

fotó: Karácsony Petra

8-as fajtacsoport hamarosan kezdődött, úgyhogy rohantam Flippért, aki szuperül érkezett a ringbe, de amikor Sanja bírónőt meglátta teljesen szétesett, világból kifutott volna, ha teheti.

Sokat gondolkoztam, bevigyük-e őt JunBIS-be, de ki akartam oldani, meg hát, azért egy szűkítésben reménykedtem. Vettünk neki sült kolbászt, vizes törölközőt hoztunk, no meg a csodaszert is bevetettük, odaengedtem Riverhez, Fanniék labi kanjához, aki tündéri, igazi retrieverként nem vette fel Flipp növekvő dominanciáját.
Ezek után Flippike csak úgy repült a ringben, fent lévő farokkal, büszkén, igazi német vizslásan. Meg is lett ennek a szép bemutatkozónak az eredménye, Junior Best Of Group lett az uraság. Mindenki el volt ájulva, milyen jól mutat így a kutya. Tehát nem kell itt olyanokat mondogatni, hogy idegbeteg a kutya, mert nem, egyikőjük sem az. Bizonytalanok, ez egy ivarérésben lévő kutyánál szerintem nem ad okot az aggodalomra. Emberekkel van egyfajta konfliktusuk, ami néhány rossz élménynek köszönhetően nem meglepő, de bele fognak ők rázódni a szituba. Nem is kellett nekünk ennél több az Ikrektől azt hiszem :)

fotó: Fehér Zoli

Hannácska nagyon elfáradt már, és nagyon nem vette jó néven, hogy mi még elvárjuk tőle, hogy szépen mutasson a ringben. Teljesen magabiztosan szerepelt egyébként, szépen futott, és állt amikor kellett. Büszke vagyok rá is nagyon, szépen alakul a lányka. 22 hónaposan azért nem rossz csoportot nyerni :) Kicsit, legbelül reménykedtem is abban a BIS helyezésben, amikor elárulták, hogy fehér kutya nyerte, és azt hiszem nem hiú ábránd az ő esetében ilyenben reménykedni, a minőségét tekintve, de majd ennek kicsit később jön el az ideje :)

Elmentünk fagyizni is egyet, jót beszélgettünk Petrával és Sipivel, majd egy kis Gátéri Tikotta babalátogatós kitérő után jól esett a hazaérkezés. Gyorsan eltettük magunkat másnapra, hiszen újabb kalandok vártak ránk.

Eredények:
Malomközi Flipp 14 hónaposan: kitűnő1/2, HPJ, Fajtagyőztes (BOB), Fiatal csoportgyőztes (JunBOG)
Malomközi Fifi "Fruzsi" 14 hónaposan: kitűnő1, HPJ, Legszebb ellenkező nemű kutya (BOS), ezzel Hungária Junior Champion
De Villaodon Beyonce "Hanna" - 22 hónaposan: kitűnő 1, CAC, Fajtagyőztes (BOB), Csoportgyőztes (BOG)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések