Miskolc Marathon Dogshow - 2013.04.27.-28.

Ivett régóta tervezgette, hogy Jamievel ellátogat egy CACIBra, hogy befejezze vele a HCH-t. Így szemelte ki Miskolci kiállítássorozatot, és azt is megengedte, hogy velük menjek, illetve, hogy Jamiet felvezethessem. JH-ra sokat gyakoroltunk, tényleg sokat.
Péntek délelőtt nem volt a szeretett iskolámban tanítás, így nyugodtam készülődhettem, hangolódhattam. Éppen nagy honlapgyártásban vagyok ,így reggeltől délutánig azon szöszöltem, majd kapkodva összepakoltam, hajat mostam, és már jöttek is értem Ivették. A kocsi tömve volt, Dávid, Ivett, Jamie és Orsi nekivágott a vad északnak. Nem voltak nagy reményeim a hétvégével kapcsolatban, azt hiszem mindenki tudja a nagy balhét tavalyról.... Nem baj, Ivettékkel leszek, jó buli lesz!

A számomra ismerős út (apukám Miskolc környékéről származik, így elég gyakran megfordulunk errefelé) gyorsan eltelt, kis kóválygás után még a szállásunkat is megtaláltuk, ami a Sárga Csikó panzió volt, kissé tábori feeling, de szép, igényes, tiszta nagy szobát kaptunk. Első ember akivel találkoztunk nem más volt mint Juhász Évanéni, majd később Ágival és Slyal is. Ledobáltuk a cuccainkat, majd elmentünk vacsizni. Zip's brewhousra esett Dávid választása, ami mindannyiunk tetszését elnyerte, az ételek nagyon-nagyon ízletesek voltak, illetve a frissen csapolt sörnek is megvolt a varázsa. (kivéve a mögöttem ülő élsportoló, aki 2 órán keresztül levegővételnyi szünetet sem tartott a meséjében amit a leendő anyós-apósjelöltnek adott elő)
Jóllakottan mentünk vissza a szállásra, majd eltettük magunkat a másnapi megmérettetésre. Jamie persze felugorhatott az ágyamra, jól megdögönyöztem a riszáló Pöttyöst.



Éjszaka elég gyakran felébredtünk Jamie mászkálására, majd a tervezettnél korábban felkeltünk és fetrengtünk az ágyban egy sort. Reggelinket a McDonald's-ban fogyasztottuk, a kis kávé meghozta az életkedvem. 
Lepakoltunk, körbejártam a helyszínt, Angieék és Esztiék is megérkeztek, majd szépen lassan kezdetét vette a kiállítás. Aussie bírálat eléggé a végére volt hagyva, addigra már az 5. réteg naptejet is magunkra kentünk, illetve szenvedtünk a tűző napon, de jót beszélgettünk miközben próbáltunk a legkisebb árnyékos helyre is bepréselődni. 
A bírálat előtt Eszti adott pár tanácsot Jamie felvezetésével kapcsolatban, majd grooming, és már mehettünk is be a ringben. Nagyon szépen viselkedett Jamie, bár mozgásán érződött, hogy nagyon meleg van. A fajtagyőztes összevetésben nagyon szép dolgot láthattunk, még nekem is, akinek úgymond semmi köze az egészhez is szívmelengető volt. Elöl a best junior kutya, majd mögötte a CACIBos kan, Jamie, mögötte a CACIBos szuka, Halle, Jamie féltesója, azaz két Tanmark's-os kutya.... :) A BOB-ot viszont nem mi vittük. De megvolt amiért jöttünk, egy CAC a HCH-hoz. Ivett nyakába ugrottam, hogy CHAMPION A KUTYÁÁÁÁÁÁÁD!

Fotó: Jóvári Krisztina
Fotó: Jóvári Krisztina
Többi fotó: Frittmann Ivett

Junior Handlingre csak agyilag készültem, de úgy sem nagyon... Úgy voltam vele, lesz ami lesz, ennél többet úgy sem tudok gyakorolni a fiúval. 
Jártam körbe a ringeket, leálltam beszélgetni csomó emberrel, olyanokkal akiknek eddig max. köszönni tudtam mert rohannom kellett éppen valahová. 
Lassan kezdődött a JH, elmentünk előkészítő ringhez megfőni, kicsit később is ráértem volna, már amikor lement a gyerek-kutya pár. Nem mondom, hogy nem izgultam előtte kicsit, de ott volt Jóvári Kriszti aki kicsit elterelte a gondolataimat. :) Nem eredmény miatt, semmi ilyesmi, csak hogy Jamie jól működjön, és én is ott legyek agyban. 10-en voltunk, eléggé erős mezőny volt, így mikor beléptünk elszállt minden para, csak arra koncentráltam hogy ne bénázzak el semmit, jók legyünk, és ne bánjak meg semmit. 

Bírónénink nem mozgatott meg mindenkit, csak végigvonult, táncikált ide-oda, mi meg forogjunk. Ebben reménykedtem, hogy lesz ilyen, hiszen Jamievel ezt rengeteget gyakoroltuk. Tényleg rengeteget, a lehető legzavaróbb körülmények közt. Így hát árnyék lettem táncoltam a bírónővel, miközben önkéntelenül is elvigyorodtam (amúgy nem nagyon szoktam mosolyogni felvezetés közben), bírónéni pedig visszamosolygott, és kért egy "T" alakzatot. Óóóóó, szuper, ezt gyakoroltuk a legtöbbet. Volt egy icipici hiba benne, de a gyakorlásokhoz képest is jobban ment, van még mit csiszolni, de most sikerült legjobban az egész, szimmetrikus volt szerintem, és nem kacsáztunk.


Megmozgatott még pár embert, majd mutatta, hogy az első helyezetthez megy oda.... Hozzánk jött, egyenesen felénk, kezet rázott.... el sem hittem tényleg, legszívesebben ugráltam volna, sikítottam volna. Soha nem voltam még első sehol (csak snaci klubbon ahol egyedül voltam) mindig a legalsó fokon álltam. CACIB, és első helyen, olyanok előtt akik hűű... nos, akik sokkal régebb óta csinálják. Az ajándékot majdnem otthagytam a dobogón, de visszaszaladtam érte még.... :)


Megnéztük a JBISt, BISt Ivettel, hát amikor láttam Darlát mozogni az valami hihetetlen volt, pedig elvileg még nem is volt annyira parádézós kedvében mint a bírálatoknál. Hát, Csillakutya :) Csillával is jót beszélgettem a hétvégén, nagyon gyönyörűek lettek a babák, és nagyon szépek is, rettentően tetszenek.
Letáboroztunk, jókat nevetgéltünk, hangulat megvolt, mindenki elhozta azt amit szeretett volna.
Orsiék is megjöttek lassan, leültem náluk is beszélgetni kicsit, majd elvittem Baltit gyakorolni, nagyon jól működött nekem, boldog voltam, hogy sikerült összehozni nálunk amit szerettem volna :)
Úgy nézett ki, hogy a minibull és az aussie bírálat igen csak egybecsúszik.
Sikerült elkezdeni a mini bírálatot, Baltazár kicsit szaglászós kedvében volt, kikacsázott, de jött, nem kellett noszogatni, HPJ-t is megkaptuk, viszont BOB összevetésbe nem vittem be, mert aussiek kezdődtek, és Orsi mondta, hogy menjek nyugodtan.

Jamiet éppen sikerült összeszedni, Ivett kikozmetikázta, majd már mehettünk is be, behívta az egész mezőnyt P. Szabó Béla bácsi. Már bírálta egyszer Jamiet, Szegeden, ahol BOB lett a fiú. Meg is ismerte, kérdezte is tőlünk, majd egy kis humoros megjegyzést tett, amolyan Bélabácsisat. :)
Kiadta a címeket, majd szűkítgetett, szűkítgetett, majd már csak ketten voltunk, végül, pedig hatalmas örömünkre mi lettünk a BOB!!!!!!!!!!!!!!! Ivett ujjongott, de én is rettentően örültem a fiúnak, látszott, hogy hűlt a levegő, nagyon szépen mozgott. Na most ebben a mezőnyben magyar bírónál khm... igen meglepő, maradjunk annyiban. Bírálati lapok kikérésénél kaptam egy tanácsot a bíróúrtól, amin ismét jókat lehetett mosolyogni.





Leült a kicsi team-ünk a sátraink elé, és beszélgettünk, beszélgettünk, élveztük a jó időt majd szépen besötétedett, és kezdett kicsit csípősen hideg lenni, majd már majd' ketté fagytunk.



Végignéztük a JH-t (én most nem neveztem, közben beszélgettünk egy nagykutyással és közben jót mosolyogtam mennyire hasonló véleménye vagyunk sok mindenben) és a baby-puppy BIS-t a fáklyák lángja mellett, majd szaladtunk Jammért. Ivett bekozmetikázta Jamiet, majd beálltunk a konkurencia végére. Egy csipogóval felvezetett corgi elé... :) Ezzel az a gáz, hogy Jamiet én is ezzel vittem, így egymás után nyomogattuk a játékot. A mozgás eléggé érdekesre sikerült, mert előttem nem nagyon haladtak, Jamie pedig háááááát nagyon a toppon volt, kihúzta magát, én pedig nem győztem futni vele, próbáltam a ring szélére menni, aztán mégjobban belassítottak, kettővel előttünk a kutya hátrafordult, lett egy kis kavarc, de mi folytattuk, csak sajnos ahhoz nem voltunk elég gyorsak, hogy szépen megelőzzük őket, így a legtöbbször takarásban voltunk, hiszen ha lelassítok akkor nem mozog szépen.... Minden ellenünk meg a BOG helyezés ellen szólt, nem is reménykedtem... csak egy picit azért na....

Szűkített minket Bélabácsi, már ennek örültem, majd kiderült, össz-vissz hármunkat szűkített... Meglepődtem azért, mert rengeteg mutatós gyönyörű kutya volt....
Kicsit félreértettük egymást, nem igazán tudtam hol van a kör alakú ring sarka, de végül sikerült megtalálnom harmadik nekifutásra. Jamie szépen állt, és gyönyörűségével Best of group 3. helyezést hoztuk el, egy gyönyörű CACIBon BIS győztes collie és egy szintén szép puli után...
Ivett ugrált, sikított, rohant felénk, én pedig majd' kiugrottam a bőrömből, de kicsit visszafogottabban örültem, és inkább csodáltam őket, mennyire örül neki Ivett. Nagyon jó volt látni a könnyes szemeit, látni, hogy mekkora öröm ez neki.





Jöhetett a megérdemelt kajálás, no meg egy kis ünneplés. A BIS végéig nevetgéltünk, beszélgettünk, ettünk-ittunk jót mulattunk a büfénél, majd szedelőzködtünk haza. Gyorsan lefürödtünk, majd hiába voltunk hulla fáradtak, fél 2-ig (vagy inkább fél 3ig) Ivettel végig dumáltunk.

Vasárnap az ébresztő fájdalmasan korán volt, de egy dolognak örültem, esett az eső éjszaka! Így legalább kicsit felfrissítette az amúgy rettentően forró időt.
Reggelit a szálláson kértünk Esztiékkel, majd szépen lassan összepakoltunk, és indultunk a kiállításra. flangáltam a kiállítás területén, ismerősöket keresgéltem, beszélgettem, találkoztam Orsival, Nomáddal és Katinkával, Mishával, nagyon örültem, hogy találkoztunk.
Ismét láttam, hogy mudi és az aussie egyszerre lesz.... frankóóóóóó! Csak én lehetek ekkora mákos, hogy két kutyám van, és mindig egyszerre...
A levegő nem nagyon hűlt le, most is szenvedtünk, mindenki leégett előző nap, és nem akartunk még egyszer megpörkölődni.


Jamie ringbemenet előtt megérzett egy tüzelő szukát (juhu) aki előttünk volt a ringben, így mozgásnál eléggé sokszor lehajtotta a fejét, de azért büszke voltam ma is rá. A BOBot ismét a team egyik tagja vitte el, Eszti Luluja, akire mindannyian nagyon büszkék voltunk.
Rohantam a mudikhoz, Adri tesója már bent volt Pipivel, gyorsan kikaptam a kezéből, majd próbáltam összeszedni a nagy melegben. Szegény eléggé offrottyon volt a meleg miatt, viszont kikaptuk a CAC címet, ami most igen ritkaság volt a mudiknál, alig 1-2 kutya kapta ki, CACIBot és BOBot azt hiszem nem is adta ki Bélabácsi.


Krisztivel beszélgettem, flangáltam kicsit, kutyákról, no meg minden másról. :)

Elmentünk fotózni hátra, majd meghallottuk, hogy elkezdtek beszélni a BISnél, így visszarohantunk Jameihez, előkaptuk, majd rohantunk vissza. Itt már az esélytelenek nyugalmával álltam a sor elejére, majd amikor Kardos bíróúr nem csak a nevemet mondta be, hanem még hogy Soltvadkertről érkeztem azt is, egy nagy vigyorral futottunk Jamievel. Fiú még a nagy melegben is mintha tudta volna, most oda kell tennie magát. Bíróúr egy oda-visszát kért mindenkitől (Jamie eközben tökéletesen állt mint a cövek), egész jóra összehoztuk, majd a táncikálásnál ismét rettentő ügyes volt Jammi. Büszke-büszke voltam. 8-as konkurenciánk volt, nagyon erős mezőny. Vivit tették 3.nak, Virágot 2.nak, majd már mosolyogtam, és éppen paskoltam volna meg Jamiet, hogy nembaj fiú, azért büszke vagyok rád, amikor megláttam, hogy Kardos Vilmos és Marian Dragonescu bíróúr is engem néznek miközben a lapokat keresgélik, és akkor megtörtént az, amire tényleg nem számítottam.... JH 1. hely... megint.... hihetetlen, Jamiet kicsit meg is ijesztettem az örömködésemmel. Ügyesfiú ♥ Mind a két nap úgy élveztem a jh-t mint még soha. Profi kutya, sok munka mögöttünk, nagyon jó összhang szerintem.




Megvártuk Pétert és Lulut a BIS ringben, nagyon jók voltak, közben szurkoltam Orsinak és Nomádnak is (a fekete pulinak :) ). Aztán pakoltunk, elköszöntünk, és indultunk haza, még beugrottunk ebédért a Mekibe, majd irááány hazaaaaaa!

Nagyon szépen köszönöm Esztinek a sok segítséget, Orsinak és Adrinak a bizalmat, Ivettnek és Dávidnak pedig mindent!!!!!! Ivett nélkül, a sok segítsége nélkül tuti nem lettünk volna sehol jh-ban. Köszönöm, hogy őszinte és kritikus voltál velem, rengeteget segítettél, azzal, hogy Te más vagy :-D
Nagyon jó volt hallani, hogy sokan megdicsértek minket, hogy milyen jó páros voltunk Jammival, no meg a sok-sok gratulációt amit kapunk ♥
Végezetül gratulálok a szervezőknek, sikerült az eddigi egyik legjobban szervezett kiállításon részt vennem, minden pörgős volt, világítás szuper, egy rossz szavam sincs! (najó, JH-ért miért nem járt kupaaaa?)

Nagyon elégedett vagyok a hétvégével, maximálisan túlteljesítettük mint amit kitűztünk célul.

Eredmények összesítve: 

CACIB 1. nap:
-Tanmark's Double Diamond "Jamie" kit.1 CAC, CACIB (bíró: Szabó Sándor)
(Ezekkel az eredményekkel HUNGÁRIA CHAMPION
-Junior Handling első hely Jamievel. ♥ (b:Natasa Davidovic)

Holdvilág CAC:
-Tanmark's Double Diamond "Jamie" kit.1 CAC, BOB, BEST OF GROUP 3!!! (b: P. Szabó Béla)
-Star of Bullywood Big Wizard Baltazar kit.1, HPJ (b: Korózs Gábor)

CACIB 2nd day:
-Tanmark's Double Diamond "Jamie" kit.1 CAC, CACIB (b: Nevad Davidovic)
-Királytanyai Nemegri "Pipacs" kit.1 CAC (b: P. Szabó Béla)
-Junior Handling első hely Dráááááága Jamievel. ♥ (b:Marian Dragonescu)

(Jamie groomingja: Németh Balázs)



Megjegyzések

Népszerű bejegyzések