Stapar CAC - 2012.08.26.

Reggel fél 7 körülre kellett kiérnem a parkolóra, pont egyszerre értünk oda Edináékkal.
Bepattantam a kocsiba, és irány Szerbia, Stapar!
Minden gördülékenyen ment, hiszen Béla (a GPS) navigált minket, bár hallottam néha párszor Zolibácsi szájából a 'Béla maradj már csendbe' és ehhez hasonló mondatokat.
Na lényeg a lényeg, szuper beszélgetést magunk mögött tudva megérkeztünk Stapara. Bent a ringek szuper környezetben voltak. Fű rövid, minden szép, a BIS ring középen, jól lehetett közlekedni is.

Megtaláltuk Vladot, aki Edináéknak jó barátjuk. Habár nem beszélik ugyanazt a nyelvet, tökéletesen megértették egymást. Velem Vlado angolul beszélt, és egy nagyon kedves embert ismerhettem meg ma.
Kicsit gyakoroltam Rasival és Chivel. Szép lassan közeledtünk a törpéink bírálata felé.
Edina elküldött junior handlingbe nevezni. Igen, oda.. Igen, úgy volt abbahagyom. Miért volt úgy? Mert a., elegem volt az értelmetlen vitákból, b., sajnáltam rá a pénzt.... Azt inkább Gridre költöm. Annyira nem vagyok extra és/vagy nincsenek olyan kapcsolataim, ismeretségem hogy helyezve legyek... És egy idő után már hm hogy is mondjam kicsit meg lehet unni az ilyen dolgokat.
Lényeg ami lényeg, most volt Szerbia legnagyobb junior handler versenye. A szerbek úgy oldották meg, hogy a kezdők mehetnek a fiatal felvezetőkbe, a kicsit (sokkal) tapasztaltabbak meg jh-ba.
A bíró, Nikola  pedig 2008-2009-2010-ben az év jh-sa lett Szerbiában.

Visszaszaladtam, mert vinnem kellett be Chit BOB összevetésben.. Rasira számítottunk, de helyette Chi lett a fajtagyőztes!!! Nagyon ügyike volt, és szépen mutatta magát.
Utána pedig a drága Csibésszel mentünk jh bírálatra.
Egy üres ringben bementünk egyenként, 'T' alakzatot kért, utána fogmutogatás és elmélet (!!!) melyik FCI csoportba tartozik, honnan ered a fajta meg ilyenek... Ez szerintem teljesen jó dolog volt, hiszen nem mindenki tud ilyen dolgokat. Nem mindent értettem meg 100%-osan az akcentusa miatt, és a magyar és a britt akcentushoz vagyok szokva az angoltanáraim révén. De kicsit fejlesztettem az angol tudásom.
Rascal ügyi ovlt addig amíg ki nem szúrta Edinát... Aha szupi. Kicsit kacsázott.


Utána kis pihi amíg lement mind a 14 versenyző. Beszélgettem egy horvát lánnyal, vele végre magyarul. Nagyon aranyos volt :) Behívtak mindenkit, 7 emberre szűkítettek minket. Már ennek örültem, már ezért érdemes volt benevezni. Utána kutyacsere volt, egy staffit kaptam, aki eleinte kicsit félt, de a végére jó kis kutya lett. Visszakaptam Rasit, aztán 5re szűkítettek.
Benne voltam. Kaptam szép rozettát. Bírónk elmondta mik voltak a hibáink. Számomra érthetetlenül, szerbül beszélt a többiekhez, hozzám angolul. Többieknek kis alakzat beli pontatlanságaik voltak meg ilyenek szerintem.
Megállt előttem, és szó szerint azt mondta, hogy nagyon jó handler vagyok, de van egy nagy hibám... hogy nem futott mellettem szépen a kutyám.
Elmentünk kajálni, csevapcsicsát ettünk. Fini volt.
Odahívott magához Nikola, hogy tényleg nagyon szuper vagyok, a kutyám jól áll, de a futás... és hogy cseréljem le... Egy órám volt új kutyára... Vlado Tijájára esett a választás. Egész szépen jött velem, beállítás is jól ment...

az 5 legjobb

Eljött a BIS ideje. Előkészítő ringben beszélgettem egy szerb fiúval, ő is benne volt a top 5-ben. Jófej volt nagyon. :)
Tija ügyike volt, bár nem 'akasztottam' fel nagyon, megfullad abban a melegben... Természetesen '8'-as alakzatot kellett csinálnuk. Juhuuuuu. De egész formásra sikeredett asszem, és Tija sem ijedt meg.
3-as szűkítés... Most komolyan álmodtam? benne voltam a 3 legjobban... olyanok között hogy hű... A bíró ebédnél azt mondta mind a 7-en irtó ügyesek voltunk alig tudott választani...
Kaptam kutyacserénél egy félős tacsit... De mire mi jöttünk egész ügyike volt. Tudtam hogy 3. leszek, és az is lettem. Rettentően örültem, hiszen ekkora konkurenciával szemben... Egy csomó tényleg ügyes handler volt bent. Az első két helyezett is fantasztikus volt, gratulálok lányok!


Kutyapárok versenye, Chiónit vittem, de nem volt semmi, ügyik voltak.
Utána BOG-ban Tiját vittem, ott is fantasztikus volt, remélem még sokat dolgozhatok vele! Cuccolás, és irány haza! Kutyák mind kidőltek, irtó jófejek voltam... Utazás közben millió meg egy Rasipuszit kaptam... Bizony, Rascaltól. Sokat beszélgettünk, a következő almokról, kutyák hibáiról, meg az irigységről. Hogy Edinának elég sok kutyáját lehúzzák, mindenféle kritikát vágnak hozzá, hogy így kicsi úgy nagy, így hosszú, úgy rövid... De sosem azt mondják ami igazán a kutya hibája. Egy jó tenyésztőnek tudnia kell a kutya hibáit, és kijavítani. Nem megsértődni a jogos kritika hallatán.

Szuperül éreztem magam, és megtudtam milyen is egy igazi, jó szerb kiállítás :) Nagyon örülök, hogy fb-n is gratulált a bíró, és ott is megdicsért. Nekem ez sokat jelent, hogy valaki, egy kívülálló, és olyan aki tényleg ért a handlinghez.

Eredmények:
Chióni v.h. Pauwenland: CAC (Edinával) majd BOB!
Junior Handling 3. hely!!!!!

Köszönöm a bizalmat Vladónak és azt hogy ott lehettem Szelényi Edinának!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések