Lenézés


Tegnap Diával beszélgettünk erről a támáról...
Ha valaki megtudja hogy Ingrid keverék rögtön nem is vagyunk olyan érdekesek. Addig hipi-szupi velünk volt, együtt sétáltunk, azóta hirtelen nem is jön velünk... (nem mintha neki tkv-s kutyája lenne, de hiába magyarázom neki sík hülye... de már nem is idegelem magam emiatt.) Bár jobban járok Vele.
Most kifejtem erről a véleményemet. Remélem senkit nem bántok meg vele, nem az a célom. Könnyen félreérthető ez a téma...

Szerintem azért nézik le Ingridet is mert szaporítótól van... 8 évesen kaptam, anya nagyvárosi gyerek, apa meg kisfalusi ahol a kutya házörzőnek van. Így hát tudták hogy létezik tkv de fölöslegesnek tartották. Én meg örültem hogy kutyát kapok. Fajtatisztaként vettük. Már elején voltak érdekes dolgok - oltásikönyv hamisítás.
Utána meg kiderült hogy Ingrid keverék - tacskó-goldi valószínűleg. ÉS? ugyanúgy szeretem. Plusz van egy különleges kutyám...
Hülyen vállaltuk hogy tkvs kantól kölykei legyenek. A kan jó helyről jött, barátnőmék tenyésztették.
De Ingrid úgy tűnik nem. Gyomorproblémái vannak.
Azt nem bírom, hogy oké, legyen 100000 egy tkvs kutya. Csak az a baj, hogy skan nem tudják megfizetni, menhelyről nem hoznak merthogy kitudjamilyen. Igen, mi is így voltunk ezzel. Tehét előnyben a szoporítók, akik évi 4-5 almot létrehoznak, szők, mini ketrecekbe bedobják a kutyákat. Hurráááá. Utána ezek a kutyák többsége menhelyre kerül mert nem olyan vérmérsékletű. Tehát mi is családi kutyát akartunk, kölyköt, és megbízhatót hugom miatt aki 2 éves volt. És nagyon megszívhattuk volna ha Ingrid rossz vérmérsékletű. Megszívhattuk volna nagy betegségekkel. És egy jó kis diszplázia.. hm... :S
Kedvem lenne visszamenni arra helyre ahonnan Ingridet venni és ordibálni a szaporítókkal.
Nekünk azt mondták ha naaagyon akarjuk le törzskönyveztetik. Mi mondtuk hogy nem. Aztán változott a helyzet. A kölyköknek is akartunk tkv-t.... Csakhogy Ingrid keverék mint kiderült.
ÉS annyira bánt.... El sem tudom mondani. Esténként mindig azon gondolkozok, hogy mi lehet velük... 2 kiskutyáról tudunk. Ők jó helyre kerültek. Szerencsére. És a másik 4? Menhelyen? Utcára? És iszonyatosan bánt... Elmondhatatlanul. Éjszakákat sírtam... NEM Ingrid miatt.. Hanem a kicsik miatt.
Erről ennyit.
Jó lenne ha a sok szaporító abbahagyná a szaporítást. Mennyi utcai kutya van? Mennyi menhelyes?
Persze, úgy is lennének. De korlátozni kéne valahogy. Nem tudom hogy...
Viszont az hogy LENÉZIK a keverékeket vagy törzskönyv nélkülieket bunkóság. Ő is ugyanolyan kutya. Ugyanolyan mintha lenéznél egy ázsiait mert különbözik.. Vagy mintha egy afrikaira aztmondanád hogy nem ér annyit mint egy fehér bőrű.
Vagy csak simán kerülnél egy embert mert nem olyan helyen lakik. Lehet renedes, jól ápolt de a környék rossz. ÉS? Lehet jobb fej mint a többi...
Na jó.. befejeztem szerintem...

Egyépként voltunk ma sétálni megint hajnalban :) VÉGRE váttunk őzikéket. Ingrid egyre jobban figyel. Én meg egyre nyugottabb vagyok.. Ja, és mezőkémen elaludtam.. :D Ingrid keltett fel.. Még jó.. Haza kellett volna jönnöm hugomhoz, mert anya elment. O.o
Itthon hopikáztunk, szlalomoztunk.. húú hogyutálom a mostani szar rudakat :S hajnalanak össze-vissza.. igazából ágak.. :S jólenne ha kidöglene a paradicsom... majd teszünk róla... tűtűűű:$
És itt a dd verseny kiírása.. Remélem nem akkor jönnek rokonok, mert felrobbanok.
Teljesítmény könyvet a dogdance.info oldalról rendelhetsz


Sziasztok! Holnap jelentkezünk szerintem.. Tiszta blog fan lettem. ;)

Megjegyzések

Anna üzenete…
Hello.
Az én kutyám is szaporitóktol van, s edig ugytünik hogy fajtatiszta. Aztis mondták hogy ha akarjuk lehet törzskönyve, bármikor kiválthatjuk. Teljesen egyet értek veled, hogy a keverékeket, jóformán lenézik. Sajnálom hogy Ingrid keverék, de szerintem semmiben nem külömböző a goldenttől. Ugyértem hogy hát elég régen olvasom a blogodat rendszeresen, és vérbeli golden. Arra viszont nem tippeltem volna soha az életben hogy tacskó-golden. Nemtudom hogyjött az hogy tacskó keverék. de hamarabb mondanám fajtatiszta Goldennek mint golden -tacskónak, az tuti:). És további sok sikert az otthoni agilityhez, miis itton "hopikálunk" Mollyval. meg szlalomozunk x)
mangolucus üzenete…
Szia!
Először is: azta! Sosem gondoltam volna Ingridről, hogy keverék, tisztára goldennek néz ki. Nem szabad foglalkozni az olyanokkal, akik ilyen véleményen vannak a keverékekről, pláne ha emiatt máshogy néznek rád vagy a kutyádra. Egy kutya semmitől nem kevesebb csak azért, mert nem fajtatiszta. Sőt, hány fajtatisztát vesznek meg csak azért, mert jól mutat otthon az udvaron. Én is találkoztam már olyannal, aki azt mondta, hogy nem merné kint hagyni a gyerekét az udvaron a keverék kutyájával. Erre én csak azt tudom mondani, hogy ez nem a kutya fajtáján múlik, hanem a nevelésen...Nekem is keverékem van, bár az enyémről egyértelműen látszik, hogy az, így szerencsére olyannal még nem találkoztam, akik ezért mellőzött volna minket idővel. Mindenfélére találgatna, hogy vajon milyen fajta. Sosem találták még el:) Én kifejezetten élvezem, hogy keverék, mert ő ettől különleges, több fajta jellemzői is megvannak benne, és a gazdi feladata, hogy kiismerje és ennek megfelelően nevelje a kutyáját, akár fajtatiszta, akár nem.
Ivett üzenete…
Szia!
Szerintem ne foglalkozz,hogy keverék vagy nem.Az a lényeg,hogy szereted és foglalkozol vele.
Astort sokan azért nem szeretik,mert nagy kutya.Mondom és....ezért mindenki Ynkát imádja,hogy milyen pici és édes.Én meg mondom attól,hogí nagy még lehet szeretni.Igaz,hogy vmikor rossz,de akkor is....
dorkacica üzenete…
Szia!
Szerintem igazad van. Egy kutya nem attól lesz kevesebb vagy több, hogy keverék vagy nem, vagy hogy van-e törzskönyve. A kutya az KUTYA, és minden kutya ugyanúgy megérdemli, hogy szeressék. A kutyákat azért szeretjük, mert olyanok, amilyenek, akik lenézik a keverék vagy tk nélküli kutyákat, azok valószínűleg ugyanígy viselkedhetnek a "más" emberekkel is. Bár az én Szofimnak van törzskönyve, tulajdonképpen az csak egy darab papír, nem azon múlik, hogy mennyire szeretem. Mert nem is szeretem, hanem IMÁDOM! :)
Nagy Orsi üzenete…
Akkor látom, nem csak én vagyok így ezzel. Nem foglalkozok vele, és én is örülök hogy különleges. Akik meg ezért kerülnek, örülök is, mert legalább nem pazarlom rájuk az időmet.

Népszerű bejegyzések