2012

Újabb év telt el, és mintha csak tegnap lett volna, hogy az előző évi bejegyzést írtam. Idén nagyon sok minden történt, rengeteg fejlődtünk, és sok barátságot kötöttünk. De bele is vágnék az összefoglalóba.
Elsőként, a 12 kívánság, amiből kettő nem teljesült, sajnos Világkiállításra nem jutottunk el, önhibán kívül, Diához sem jutottam el nyaralni, mert dolgoztam, de sok szép pillanatot töltöttünk együtt.


  1. Szeretném, ha Ingriddel eljutnánk egy engedelmes vizsgára, és sikeresen letennénk. - ehhez el kéne kezdeni gyakorolni... 
  2. Szeretném, ha egy agility edzésre is eljutnánk végre.
  3. Szeretném, ha dog-dancing versenyre is elmennénk, ha már 2 évig tervezgettük.
  4. Szeretném, ha a kiállításokon a maxot tudnám nyújtani, és az idei fő célom, hogy egy bíró ráírja a bírálati lapra, hogy szép/jó felvezetés.
  5. Szeretném, a világkiállítás feledhetetlen lenne, és ott is sikerülne a legtöbbet kihozni a kutyákból.
  6. Szeretnék még ugyanennyi jó emberrel megismerkedni, és szeretnék kevesebb kevésbé jó emberrel...
  7. Szeretném, ha a kapcsolatom Rékával, Ivettel, Andival és Ákossal ugyanilyen szuper maradna, sőt, ha lehet még jobb. (bár, ezt überelni...)
  8. Szeretném, ha nyáron megint tudnék nyaralni legalább ugyanannyit mint tavaly Diáékkal.
  9. Szeretném, ha ugyanennyien kérnének meg fotózásra, és szeretném, hogyha a fotózások mennyiségével egyenesen arányos lenne a képek javulása.
  10. Szeretném, ha jövőre már sokkal közelebb lennék az áhított gépemhez, és objektívemhez.
  11. Szeretném, ha meglenne idén a 30 ezer látogató. Rajtatok múlik, hajrá, húzzatok bele!
  12. Szeretném, ha idén picit többet kommentelnétek, mert minden egyes hozzászólásnak nagyon-nagyon örülök! :)


Januárban főként Vitabulloztam, Vitagoldoztam, illetve Bogyóka jött hozzánk vendégségbe, egy hétig maradt nálunk, szuperül éreztük magunkat, nagyon kellemes társaság volt a nagyfiú.


Február második hétvégéjén részt vettünk a Vitásokkal az első kiállításunkon, közösen. Réka vitt minket, Bella, Damont, és Törpi jöttek még. Első igazi show handlingem, kicsit izgultam, de talán nem bénáztam... És micsoda első kiállítás!!! Bellu nagyon jó, Törpicsem kitűnő, Damonnal pedig N.I., Baby BIS-ben szűkítettek minket :) Szuper hangulat volt egyébként, megismerkedtem Hangával, de róla majd később :)


Márciusban a szokásos Ivettes-Rékás-Ákosos sétákon kívül ellátogattam Helgához, és egy szuper délelőttöt töltöttem nála, és Iteneztünk :) Az utolsó hétvégén ellátogattunk egy számomra nagyon fontos helyre, Cegléd CAC-ra, itt kezdtem kiállításos "pályafutásom". Végre Klauval is találkoztam, valamint a Vitateam teljes létszámmal, Ákossal, Andival, Rékával látogatott ki. Valamint, itt találkoztam Blankával is először, de akkor még nem is tudtam micsoda kincset ismertem én meg :) Nem mondom, hogy nyugis kiállításom volt, eredmények változóak, Nia nagyon jó, Rasi, Damon nagyon ígéretes Bella Kitűnő akkoriban nem volt vele bajom :) Nagy döntést hoztam, kitaláltam, hogy ahol kezdtem ott fejezem is be a JH-s pályafutásom. Rasival 3. helyezést értünk el, amire nem is számítottam. De örültem ám, könnyeimmel meg küszködtem.


Áprilisban Kalocsára látogattunk el a Vitásokkal, ahol olyan szerencsében volt részem, hogy barzoial futhattam a ringben, illetve Speedyke is akkor került a "szárnyaim alá". Speedy Jun.BOBBOB, Ragacs PuppyBOB.
Ellátogattam Dia barátnőmet megnézni Medivid kupára. Fantasztikus volt :)
Cserediákot is fogadtam, egy lett lányt, Annát, szuperül éreztem magam.



Májusban végre teljesülhetett a nagy álmom, egy dog-dancing verseny, méghozzá az I. Állat és Ember Lucky Dip DD kupa. Megtudtam milyen is egy ilyen versenyen ott lenni, leírhatatlan az a családias jó hangulat, mindenki kedves, barátságos, segítőkész. Gridikével elhoztuk a 3. helyet. Végre megismertem személyesen Roxit, és az egész dd-s bagázst. Imádtam! :)

Elvégeztem az alapfokú művészetoktatási sulit kerámia szakon, és nagy meglepetésemre én lettem egyike annak a 3 ballagó diáknak (az összes szakból) akik az év végén megkapták a "Művészeti Iskola Kiváló Tanulója" emlékplakettet. Sok mindent adott nekem ez a suli, amit fotózás terén, és a mindennapi életben tudok használni.




Júniust egy szuper, és kevésbé szuper kiállítással kezdtük Becejen. Vagyis az ottani hangulat nem volt annyira szuper, de Törpicsek SrbJCH lett! Első CH kutya a kezeim közt. :) Ragacs BOB, Fali Kitűnő. Utána pedig Rékinél aludtam, rég éreztem annyira jól magam mint akkor ott.
Következő hétvégén Makón voltunk, ahol egyedül voltam kutyikkal, Réki keresztelőn volt. Hanga is kijött, Mártiék is és Edináék is kint voltak. Láttunk furi dolgokat, de összességében nem volt rossz. Számomra két legfontosabb tenyésztővel lehettem :) Mind két kutyám, Damon és Bella is kitűnőt kaptak, Bella méghozzá Res CACot. Felvezettem még Wyatt "fiamat" (aki irtó gyönyörűre kinőtte magát) és Chiónit is BOB összevetésben.
Majd megkezdődtek a reggeli séták, egész nyáron, minden hétköznap reggel 6-tól Ivettékkel sétáltunk. Itt ismertem meg Őt igazán, aminek nagyon örülök. :)


Júliust az Arkovári kennelnék kezdtem, egy nagyon emlékezetes hétvégét töltöttem Edináéknál. Rengeteget tanultam A schnauzerekről, bepillantottam a reménybeli leendő szakmámba, az állatorvosságba, és nagyon jó kapcsolatom alakult ki velük.
Majd elkezdtem dolgozni :)
Közben Drazsikát is megismertem, vele is megkezdtük a közös munkát, bár akkor fogalmam sem volt micsoda kutya is Ő.

Augusztusban Ivett győzködésére elmentem az ösztönkezelési szemináriumra. Itt kezdődött a kutyasulis függőségem asszem. :) Sokat tanultam, de rájöttem még ennek a százszorosát kell megtudnom.
Majd részt vettünk az I. UFO Kutya Kupán a kutyikkal, jött Drazsika is. Ismét szuper volt a hangulat, imádtam, kutyik kitettek magukért, egy 5. helyezést hozott el Gridi 1. osztályban (első hivatalos osztályos szereplésünk) illetve "Res.BIS" (:P) lett a szépségversenyen :) Drazsika pedig egy Kölyök Kutya Bajnokság első helyezést hozott. Szuper hangulat volt, egész "fiatal kutyások fóruma" ott volt majdnem, tényleg szuper volt. A kis Drazsi 2 hét múlva pedig hozzánk költözött, hogy egy darabig velünk éljen. Rejtély meddig, vagy meddig nem, amíg időm engedi. :)
Következő hétvégén pedig Staparra látogattunk ki Edináékkal. Imádtam azt a napot. Nyugis volt, beszélgettünk egész nap. Chiónit vittem BOB-ben, ahol Ő lett a BOB. Edina rávett, hogy jelentkezzek JH versenyre (akkor volt valami nagy verseny kint, az év jh versenye vagy hogy hirdették) 16 jelentkezőből 3. lettem. Nem csak azért örültem ennek, mert helyezés, hanem mert Nikola, a bíró egy nagyon jó handler, és eléggé megmozgatott minket, a mezőny elég erős volt. Hihetetlen volt amiket mondott. Hogy jó handler vagyok. Ez volt az első dicséretem bírótól, nagyon jól esett, és a mai napig erre gondolok ha rossz napom van.


Szeptember első napján kutyasuli nyíltnapon voltunk. Szuperül éreztem magam, jött velünk Drazsika is, ovizott. Akkor már tudtam, alapfokra jelentkezünk.
Következő hétvégén Székesfehérváron voltunk, CACIB első napján. Jött Hanga, Klau, én pedig Edináékkal voltam kint. Életem egyik legeredményesebb kiállítása volt. Az egész teamünk hiper-szuper jó volt, (elsőként Lacika hozott Zarussal egy BOB-ot, Edina által kozmetikázott közép Puppy BOB, majd jöttünk mi....) Speedyvel res.CAC, (Slyal egy osztályban voltunk Ő lett a CAC, majd a res.CACIB Rascal CACIB majd BOB!) Ment a szekerünk, ahogy mondták ott pár "jóbarátunk" :) BIS-ben is arattunk, Rascallal JH 3. helyezés (erős volt a mezőny, nagyon örültem) tenyészcsoport 1. hely, )majd Rasi BOG3) !!!
Utána klubbon Speedykém Fiatal Évgyőztes. Ügyike volt nagyon. :) Nagyon jó nap volt, örülök, hogy végre Jennyt is megismertem, valamint találkoztam Anitáékkal, az ír farkaskutyásokkal :)


Következő hétvégén indultunk kutyasuliba, megismertük a csapatot, és megkezdtük a munkát :) Tetszett nagyon a hétvége, Ingriden látszott, szuperül érzi magát.
Következő héten szerdán Korom Gábor előadáson vettünk részt, ami ismét nagyon hasznos, érdekes, vicces volt.
Szombaton Szolnok CAC, Hanga nálunk aludt, és Andival mentünk, valamint Ragaccsal és Mandyvel. Megkaptam életemben először a bírálati lapon, hogy elegáns felvezetés :) Rasi HPJ, junBOB, BOS, Mandy CAC. Speedyke is ott volt, vele fajtagyőztesek lettünk. Kint volt Márti, jót beszélgettünk, valamint végre Krisztivel is taliztam újra. Linácskával mentem jh-ban, nagyon jó élmény volt, számomra nagyon fontos dolog volt ez, de elbohóckudtuk... Ennek ellenére ez volt talán az eddigi legrosszabb kiállításom, sokszor a sírás határán voltam, rettentő kimerítő kiállítás volt...
Vasárnap kutyasuli, sajnos Gridi nélkül. Viszont megismerhettem Csillát, és a csodálatos afgán kiskutyusait, remélem jövőre többet is mesélhetek róla :)




Október első hétvégéje kutyasuli, mindkét nap Ingriddel. Szuper volt!
Következő hétre Ingrid betüzelt, így újra kutya nélkül voltam kint :(
Senta CAC volt a következő program, Speedy BOB, Ragacs BOB, SrbJCH ♥ rettentő ügyi volt! Ziva pedig élete első kiállításán Kit.2.
Újra találkoztam Krisztivel, valamint Renivel is, valamint megismerhettem Ágit, és a gyönyörű huskykat :)
Hétvégén kutyasuli, szombaton kutyi nélkül, vasárnap Ingriddel felbuszoztunk. Megmutatta a mamáméknál, hogy csodálatosan tud viselkedni bent lakásban, majd a sulin egész ügyi volt.


Komárom CACIBon töltöttem a következő hétvégémet, Edináékkal ♥ Megismertem Tia kutyust, aki egy gyönyörű kis szuka a "T"-betűs alomból. Első napunk rettentő rohangálós volt, de reggel azért tudtam pár szót beszélni Mártival. Nagyon jó volt újra látni, és ismét nagyon jó volt vele beszélgetni ♥ Megismertem Ritát is, nagyon nagyon kedves volt :) Vikivel is taliztam, bár vele sem sokat tudtam beszélni.
Első nap Speedy CAC, Tia N.I., Puppy BOB, majd irány a klubkiállítás. BIS-ben JH-ban nem értem el semmit Rasival, Tenyészcsoport 2. hely, Puppy BIS-ben pedig szűkítettek minket Tiussal!
Klubbon Rasival Best Junior Handler lettem, Tenyészcsoport 1. hely, Tia res.Puppy BIS, Speedy pedig Fiatal Klubgyőztes,( majd Edinával res. Jun. BIS)!
Hanga jött velünk haza, mindketten kidőltünk nagyon durva nap volt.
Másnap kicsit nyugisabb, jöttek Ivették is Pöttyel :)
Speedyvel elsőként CAC, majd CACIB és Derby győztesek lettünk!!!! Annyira csodálatos volt, el sem hiszem, bírta a gyűrődést, futott amíg csak kellett, állt mint a cövek! Tia pedig Puppy BOB lett ismét :)
BIS-ben tenyészcsoport 2. hely megint! Tia nagyon ügyi volt újra a Puppy BIS-ben, csodálatos egy kiskutya. Ivett hozott haza, Esztit hazavittük, és egy csodás, igazi TENYÉSZTŐT ismerhettem meg.







Gőzerővel készültünk az E/1-es vizsgánkra, amit október utolsó hétvégéjén le is tettünk sikeresen, ember, kutyát próbáló körülményke közt 90%-al. Ügyi volt nagyon a lányom, csak hát a helyben maradás eléggé szarul ment.... A hétvégén mind a két nap kint voltunk, társaság szuper, forró teák mellett melegedtünk, Edwarddal és Pipaccsal is gyakoroltam, jövőre velük is fogok majd repülni a ringben :)

Novemberünk kicsit nyugisabb volt, vitabulloztam péntekenként, Ivettékkel sétáltunk, majd belefogtunk az NN-be, avagy beiratkoztunk újra a kutyasuliba, hogy E/2-es vizsgára felkészüljünk, közben pedig ne felejtsünk túl sokat a középfokig.
Ingrid pedig belépett a veterán korba ♥
Sokat javult a kapcsolatom vele, nagyon ügyi lett.
Drazsika pedig növögetett, rosszalkodott, de nagyon szeretjük :)
Megvettem végre a DSLR gépem, "név szerint" egy Nikon D90-et.

Decemberben folytattam a vitabullozást, itthon raktam rendet a kutyáim közt, sokat gyakoroltunk, szerveztem a világkiállításra a dolgokat. Hála istennek jövőre még több kutyával lesz szerencsém foglalkozni, aminek nagyon örülök. Ellátogattam kétszer is a La Scale kennelhez, ahol sokat tanultam a spanikról.

Idén rengeteg mindent tanultam. Sokszor akadtam ki embereken, de a végére egészen jól belejöttem hogyan zárjam ki a negatív dolgokat. Rengeteg álmom vált valóra, rengeteg célomat sikerült megvalósítani. De ez csak egy icipici kis bemelegítő volt a következő évekhez képest. Tanulni szeretnék, még,még,még rettentő sokat. Nemsokára elérkezem majd ahhoz a bizonyos választófalhoz, ahol eldől milyen handler leszek. Ha megállok, és úgy gondolom majd, hogy elég az a tudás, akkor egyszer csak eltűnök majd mint olyan sokan.
Megtudtam milyen is egy igazi kutyasuli, tudod mindig, van kikre számítanod, mindig segítenek.

Örülök, hogy megismertem idén Csillát, Ágit, Esztit, Ritát, Enit, Lacikát, LaurátKrisztit (!!!), Roxit, Csillát, Nikit, Orsit, Vikit, AdélékatJennyt, mindenkit a kutyasuliról, és még sok mindenkit. De az évem legmeghatározóbb alakjai, akiket idén megismertem:

Ivettet is idén ismertem meg igazán, és ennek nagyon örülök. Sokat tanulhattam Tőle, és még sokat is fogok. Rengeteg mindenben támogat, és mindig számíthatok a kritikájára, tanácsaira. :)
Hanga és Klau... El sem tudom mondani mennyire örülök, hogy összehozott a 'sors' velük. Nagyon aranyosak, lelkesek, és tehetségesek. Reménykedtem, hogy nem fognak elkallódni, nem lesznek azok a tipikus nagy szájú, nulla tudású, nagyképű junior handlerek. Nem lettek :)
Blankát nem úgy ismertem meg ahogy a legtöbb kutyás barátomat. Nyár elején ismertem meg, azóta majdnem minden nap beszélünk. Ő az, akit éjjel is felhívhatnék, valami idiótaságommal, éppen egy világvége hangulatú baromsággal, ő akkor is segíteni megoldást keresni rá. Nagyon sokat motivál, tanulásilag, és sportilag is. De Ő tudja mit is jelent nekem ♥

Akik pedig már régóta egyengetik az utam:
Edina  rávett arra, hogy tanuljak, sok tanácsot adott, mindig segített, és az a bizalom amit már az elejétől kezdve táplál irántam hihetetlen, és az is, hogy befogadtak a kis családukba, ahol mindig szívesen látott vendég, illetve családtag voltam. :) 
Márti pedig valami bölcsességet, egyszerűséget, örök optimizmust adott nekem, (ez nem is helyes megfogalmazás... Mártiizmust) illetve azt, hogy talán mégsem vagyok naiv, tényleg van még olyan tenyésztő aki annyira szívvel lélekkel csinálja, akkora önzetlenséggel mint Ő.
Diának is sokat köszönhetek idén, barátságunk sok mindent kibírt az évek során, 4 év áll mögöttünk, és azóta ugyan úgy rendületlenül számíthatok rá, legyen szó akármiről :) ♥
Réka, Ákos, Andi nektek pedig köszönöm a bizalmat, illetve hogy annyi mindenben támogatottatok! :) Sajnos Rékával év végefelé nem nagyon tudtunk találkozni, felköltözött Kecskemétre, valamint rengeteget dolgozik.



Idei eredményeink összesítve:
Junior Handling: 
  • 1x 1. hely
  • 3x3. hely

Show Handling:
  • Arkovári Speed: 1xPJ, 1xRes.CAC, 4xCAC, 1x CACIB, 3x BOB, Fiatal évgyőztes, Fiatal klubgyőztes, Derbygyőztes
  • Arkovári Tara: 3xN.I., 3x PuppyBIS-be javasolt, 1x a legjobb 8 közé szűkívtve, 1xRes.PuppyBIS
  • You Too A Comitate Aureo: 2xVP, 1xKitűnő, 1x Baby BIS-be javasolt, a legjobb 8 közé szűkítve
  • Vitagold Bella: 2x Kitűnő, 1xRes.CAC
  • Dombóparti Ernto: 2x N.I., 2x PuppyBOB, 3x PJ, 2x PuppyBOB, 2x JunBOB, 2x BOS, 2x BOB Szerb Junior Champion
  • Trolldogs Desirée: 3x Kitűnő, 2x PJ, Szerb Junior Champion
  • Vitabull Mandy: 1x CAC
  • Ziva Du Chien-Iake: 1x Kitűnő
  •  Nyakabully Falstaff: 1x Kitűnő
Ingrid:
  • I. Állat és Ember Lucky Dip DD verseny: 3. hely
  • I. UFO Kutya Bajnokság nemzetközi DD verseny: 5. hely
  • I. UFO Kutya Bajnokság szépségverseny: 2. hely
  • E/1 vizsga
Dragée
  • I. UFO Kutya Bajnokság Kölyök Kutya bajnokság: 1. hely


2013 pedig...:  “Célozd meg a holdat! Még ha elhibázod is, a csillagok közt landolsz.” 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések