Szívélyes köteléképítés, avagy alfává válás következő lépései

Mostantól kicsit meg fog változni a blogunk, nagyobb szerepet kap benne egy bizonyos téma... Ez a bizonyos téma pedig, hogy hogyan próbálom meg átvenni a falkavezérséget Ingridtől. Szeretném, ha ezt később emlékül, amolyan fejlődési naplóként szolgálna, ami talán, mások számára is hasznos lehet.

milyen csodálatos a testbeszédük...
forrás: google
Kiolvastam Jan könyvét, így teljes erőbedobással, energiával, ötlettel tértem haza.
Először is, kezdeném egy kis visszatekintéssel....
Ingrid világ életében falkavezér volt a mi falkánkban, kár is lenne tagadni. Négy éves volt amikor először lekerült róla a póráz, miután kiderült, szívbeteg vagyok, nem mozoghatok annyit, így beláttam, neki mozognia muszáj, hát akkor essünk túl rajta. Több évig szenvedtünk, általában órákig csak rohangált, soha nem jött vissza. Kezdett nyomasztani a dolog, sokat gondolkoztam rajta. Változtattam picit a módszeremen, azzal is, hogy többször engedtem el, és ha visszajött nem raktam rá rögtön a pórázt. Később kaptam pár tanácsot, miszerint bújjak el előle, fussak visszafelé. Az valamelyest hatott, picit behívhatóbb lett.

Tavaly előtt nyáron kezdődött komolyabban az ez iránti érdeklődésem, amikor rájöttem, hatalmas gázok vannak. Cesart először lebolondoztam, és kinevettem, majd egy-két rész után rájöttem, nem hülyeség amit csinál.
Módszerével elértem, Ingrid nem rohan el általában a lábam mellől ha nem adok rá engedélyt, illetve még pár dolgot. Ismét javult picit.Sokat tanultam a módszeréből, az egész energia, falka dolgot. No meg a lemozgatást, illetve a sorrendet, miszerint: mozgás, étel, szeretet a sorrend a kutyáknál. 
A következő változás talán Réka illetve Ivett jelentette, az, hogy kutyák közé került Ingrid, kicsit megtapasztalta milyenek is a fajtársai. Határozottan sokat javult, de még mindig botrányos volt.

Ivett ajánlotta a kötődéstréninget ami sikeresnek bizonyult ismét egy darabig. Ingrid mostmár egészen behívható, bár még mindig vannak gyagyái.Tudtam, falkavezérségi problémák vannak,de nem tudtam hogyan kezeljem.
Remélem, a mostani változás már összetettebb, és végre teljesen sikeres lesz. Jan módszerét szeretném alkalmazni, ami sokkal kedvesebb és szimpatikusabb módszer, ami lehet jobb lesz mindkettőnknek.
Farkas módjára kell viselkednem. Mármint nem vonyítanom kell meg ilyenek. Alfaként kell viselkednem. Nehéz volt mire összeszedtem magam, hogy kilépjek. Csak álltam az ajtóban ma, és gondolkoztam mit kéne csinálnom. Aztán leesett, hogy ugyan azt, mint régen amikor oroszlánt és farkast játszottam. Csak most már két lábon. Kihúztam magam, nyugodt voltam, és elhittem, én vagyok a vezér. Grid nem próbálkozott. Jött utánam 1-2 percig aztán miután folyton hátat fordítottam neki Alábbhagyott ezzel a viselkedéssel, és kicsit szaglászott. Vártam picit, majd behívtam, kis kajával jutalmazva őt ezért, de mindvégig kicsit fölé magasodtam, nyakát simogattam, nyugodt voltam, és megpróbáltam alfaként viselkedni.

és most egy kis Ingrid testbeszéd....



foto: Réka

Egyébként felírtam mik Ingrid falkavezérségére utaló jelek: Eljár 'vadászni', mindenféle dögöket megkeres, néha hoz nekem is, fél a tűzijátéktól, kóbor kutyáknál a kerítés előtt rohangál. Miután ezeket összegyűjtöttem kétség sem fért hozzá, hogy mi van az egész bolondéria mögött.

Csöpögtettem a fülébe (határozottan javul a füle), kicsit simogattam. Játszottam vele, majd gyorsan abbahagytuk, majd szó nélkül bejöttem. Nem volt elköszönés, semmi 'jóéjszakát', és semmi 'most dobom utoljára' mondat. Egy falkavezér akkor jön, akkor megy amikor ő akarja.

Reggel voltunk amúgy sétálni Ivettékkel, 2x vártunk lánykára, azokat leszámítva szépen figyelt, nem volt vele gáz, de ez még nem elég nekem. 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések